پیام سپاهان
نماینده مجلس: مشکلات آب با عدالت و انصاف حل می شود
يکشنبه 21 مرداد 1397 - 23:47:59
پیام سپاهان - اصفهان - نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات کمبود آب به ویژه در استانهای اصفهان و چهارمحال و بختیاری با همدلی، برادری، عدالت و انصاف قابل حل است.
به گزارش ایرنا، " ابوالفضل ابوترابی " روز یکشنبه در جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان که در شهرستان نجف آباد برگزار شد، افزود: در شرایط خشکسالی و کمبود شدید آب، مسئولان و مردم این دو استان می توانند با اقدام جدی و به ویژه صرفه جویی بر مشکلات فائق آیند.
وی همچنین با تشریح مشکلات تکمیل و تجهیز بیمارستان جدید نجف آباد گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی دولت و نداشتن ردیف اعتباری برای تکمیل، تجهیز و تامین نیروی انسانی این بیمارستان، خواهان واگذاری آن به بخش خصوصی هستیم.
همچنین معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان در این جلسه گفت: به رغم ظرفیت های مثبت شهرستان نجف آباد متاسفانه این شهرستان در اشتغال و رفع بیکاری با مشکلات عدیده ای مواجه است که امیدوارم با همت و تلاش فرماندار جدید شهرستان، این مشکلات را برطرف کنیم.
" محمدعلی شجاعی " نرخ بیکاری در شهرستان نجف آبا را 13.1 درصد اعلام کرد و افزود: این نرخ بیکاری شایسته این شهرستان نیست.
وی تصریح کرد: سهم تسهیلات اشتغالزایی شهرستان نجف آباد نزدیک به 60 میلیارد ریال می باشد که متاسفانه از این سهم، مبلغی اندک و درحد پنج طرح جذب شده است.
معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان اضافه کرد: شهرستان نجف آباد در معرفی طرح ها به بانک رتبه هفتم و در پرداخت تسهیلات رتبه 23 را دارد و به یقین این جایگاه در شان این شهرستان نیست و نشان می دهد که بانک های شهرستان نجف آباد تعطیل هستند.
وی افزود: در شهرستان نجف آباد 39 طرح به بانک کشاورزی ارائه شده که دو طرح درحال برسی و به یک طرح هم تسهیلات پرداخت شده است.
شجاعی تصریح کرد: چنانچه در مدت کوتاهی برای جذب اعتبارات تلاش جدی انجام نشود، اعتبارات پیش بینی شده برای این شهرستان برگشت داده می شود.
معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: برای اشتغال فراگیر بیش از 100 میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافته که متاسفانه سه میلیارد تومان آن جذب شده است.
وی به مدیران و مسئولان شهرستان نجف آباد یک هفته فرصت داد تا در خصوص جذب اعتبارات اشتعالزایی، پرداخت مطالبات شرکت گاز سوزان و تجهیز سیستم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی این شهرستان اقدام و نتیجه را به استانداری اعلام کنند.
معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری اصفهان نیز طی سخنانی گفت: با مشکلات بوجود آمده و شرایط اقتصادی دولت، خیلی از پروژه ها را با اعتبارات دولتی نمی توان به بهره برداری رساند و باید برای تکمیل و بهربرداری سریع تر از این پروژها از کمک های بخش خصوصی و خیران استفاده کرد.
" علی مقدس زاده " تصریح کرد: بر اساس دستور استاندار، پروژه هایی که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارند در کمیته ای بررسی می شوند و فهرست آنها در شهریور امسال بطور رسمی اعلام خواهد شد.
در ادامه فرماندار شهرستان نجف آباد خواستار همکاری دستگاهای مختلف در اجرای طرح های مختلف برای توسعه و ایجاد اشتغال در این شهرستان شد.
" مجتبی راعی " گفت: برای اجرای پروژه هایی نظیر توسعه و تجهیز بیمارستان شهید محمد منتظری، ساختمان پزشک قانونی و اصلاح شبکه های آبرسانی نجف آباد به کمک مالی دولت و همچنین همیاری خیران نیاز است.
مجمع نمایندگان استان اصفهان روز یکشنبه با حضور معاونان استاندار ، مدیران کل، نماینده مردم شهرستان های نجف آباد وتیران و کرون در مجلس، فرماندار، امام جمعه و اعضای شورای اداری شهرستان نجف آباد در سالن شهروند این شهر تشکیل شد.
شهرستان نجف آباد با 2 هزار و 850 کیلومتر مربع وسعت و 330 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
غ.ک/6020 / 2093

http://www.sepahannews.ir/fa/News/55055/نماینده-مجلس--مشکلات-آب-با-عدالت-و-انصاف-حل-می-شود
بستن   چاپ