پیام سپاهان
مراسم تشییع آیت‌الله محمد علی اسماعیل‌پور امروز
دوشنبه 22 مرداد 1397 - 20:20:58
پیام سپاهان - برادرزاده این مرجع عالیقدر جهان تشیع گفت: امروز ساعت 18 و30 دقیقه عصر مراسم تشیع آیت‌الله اسماعیل‌پور برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی اسماعیل‌پور در گفت‌وگو با ایسنا گفت: مراسم تشییع پیکر آیت‌الله العظمی شیخ محمدعلی اسماعیل‌پور قمشه‌ای امروز 25 مرداد ماه ساعت 18 و 30دقیقه عصر از درب منزل وی واقع در خیابان حکیم الهی، نبش میدان شهید باهنر به سمت میدان شهدای شهرضا برگزار می‌شود.
آیت الله شیخ محمد علی اسماعیل پور قمشه‌ای -استاد حوزه علمیه قم و مفسر قرآن کریم- صبح یکشنبه در شهرضا از توابع استان اصفهان به دیار باقی شتافت.
در زندگینامه‌ی آیت الله محمد علی اسماعیل پور قمشه‌ای آمده است: «در واپسین روزهای ماه آذر 1319 شمسی در خانواده‌ای مذهبی چشم به جهان گشود، علوم جدیده را در زادگاه خویش، شهرضا(قمشه) فراگرفتند. سپس به علوم دینی اشتغال پیدا کردند. مقدمات، سطح متوسط و قسمتی از حکمت و کلام را نزد استادان دیار علم گستر خویش فراگرفتند. در ادبیات از محضر حجت الاسلام حاج میرزا نصرالله زارعان، در دروس سطح و حکمت متعالیه از محضر آیت الله حاج میرزا محمد رضا مهدوی و حکیم وارسته آیت الله شیخ محمد هادی فرزانه بهره‌ها بردند. مدتی در خدمت حکیم و مترجم بزرگ قرآن کریم، آقای الهی قمشه‌ای تلمذ نمودند. همچنین قسمتی از طب قدیم را نزد استاد دکتر سید محمد حسین مدرسی آموختند.
هر چند عمده اشتغال ایشان در تدریس و تدرس و تحقیق بوده است، اما در ضمن آن نظارت شرعی و اشراف بر ساختمان و مدیریت مدینه العلم صاحب الزمان عجل الله تعالی له الفرج و مدرسه علمیه صاحب الزمان ـ علیه السلام ـ شهرضا و توسعه و بنای مسجد انصار الحسین علیه السلام در قم و تأسیس محل اقامت طلاب متعلق به همان مسجد و نیز مدیریت آن را از سال 1344 شمسی تا کنون بر عهده داشته‌اند. وی سال‌های زیادی است که عهده‌دار مرجعیت فتوایی و استفتائی هستند.»
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/55123/مراسم-تشییع-آیت‌الله-محمد-علی-اسماعیل‌پور-امروز
بستن   چاپ