پیام سپاهان
کارگاه‌های خبر دوسالانه ایسنا
دوشنبه 22 مرداد 1397 - 20:21:13
پیام سپاهان - خبرگزاری ایسنا-منطقه اصفهان در دومین دوسالانه خود، دو کارگاه خبری برگزار می‌کند.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان، دومین دوسالانه عکس این خبرگزاری که از هجدهم مردادماه آغاز شده و تا پایان همین ماه ادامه دارد، میهمان دو استاد خبر و گزارش نویسی خواهد بود.

نخستین کارگاه با عنوان "مخاطب شناسی و دروازه‌بانی خبر" توسط پرستو فخاریان برگزار خواهد شد. پرستو فخاریان- متولد 1368، دانش‌آموخته مدیریت گردشگری در دانشگاه علامه طباطبایی و مطالعات فرهنگی و رسانه در دانشگاه تهران است.
وی دبیری سرویس گردشگری روزنامه دنیای اقتصاد و کارشناسی گردشگری و صنایع دستی در رادیو فرهنگ و رادیو اقتصاد را بر عهده دارد. او در کارنامه خود عضویت در شورای مرکزی کانون تئاتر دانشگاه علامه طباطبایی و شورای مرکزی انجمن علمی مطالعات فرهنگی و رسانه دانشگاه تهران را دارد.
فخاریان تلاش دارد در کارگاه یک روزه که در اصفهان برگزار می‌شود از ویژگی‌های نوشتن درباره گردشگری بگوید و به این سوال پاسخ دهد که چگونه می‌توان به روزنامه‌نگار و خبرنگار گردشگری خوبی تبدیل شد؟ او از تجارب خود درباره شیوه‌های سوژه‌یابی نیز خواهد گفت. 

دومین کارگاه توسط یکی از اجتماعی نویسان برجسته برگزار خواهد شد که "شیوه‌ها و متدهای گزارش نویسی" نام دارد. شیده لالمی تدریس در این کارگاه را بر عهده دارد. وی متولد 1360، اجتماعی نویس و دانشجوی دکتری علوم ارتباطات در دانشگاه علوم تحقیقات تهران، فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی از دانشگاه علامه طباطبایی است.
لالمی صاحب امتیاز، مدیرمسئول و سردبیر مجله زنان و زندگی بوده، 5 سال در روزنامه شهروند قلم ‌زده و همچنین معاونت سرویس اجتماعی روزنامه بهار را در رزومه خود دارد. لالمی در سال 88 دبیر سرویس اجتماعی روزنامه کلمه سبز بوده. وی در سال‌های 1386 و 1387 دبیر سرویس گزارش روزنامه تهران امروز بوده است.
او خبرنگار حوزه شهر و شورای روزنامه کارگزاران، خبرنگار پارلمانی خبرگزاری میراث فرهنگی، دبیری تحریریه پایگاه اطلاع رسانی شهرسازی و معماری، گزارش‌نویسی در روزنامه ایران، گزارش نویسی در روزنامه اطلاعات و تدریس کارگاه‌های متعددی را از سال 1380 تا کنون در کارنامه خود دارد.
هزینه این کارگاه‌ها برای عموم 30 هزار تومان و برای خبرنگاران، عکاسان خبری و دانشجویان 50 درصد تخفیف خواهد داشت. ثبت نام این کارگاه در سایت Evand.ir انجام می‌شود.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/55129/کارگاه‌های-خبر-دوسالانه-ایسنا
بستن   چاپ