پیام سپاهان
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر اصفهان:
فرهنگ خدمات داوطلبانه را باید ترویج کنیم
دوشنبه 22 مرداد 1397 - 20:21:21
پیام سپاهان - اصفهان - معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: فرهنگ خدمات داوطلبانه را باید ترویج کنیم که در این راستا می توان از توان خیریه‌ها و سمن‌ها استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار مهر ، علی محمد هاشمی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: از اول سال تاکنون بالغ بر 18 هزار و 171 نفر داوطلب فعال در هلال احمر استان اصفهان داشته ایم.
وی با بیان اینکه بخشی از داوطلبین هم با وجود اینکه کارت برای آنها صادر شده است و پرونده داوطلبی دارند اما به صورت مستمر مشارکت ندارند، افزود: امسال 57 پروژه حمایتی معیشتی تعریف شده است که در این تعداد پروژه 705 نفر داوطلب فعال داریم و 10 هزار و 860 بهره ور داریم.
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: ارزش ریالی این تعداد پروژه سه میلیارد و 200 هزار ریال است.
وی با بیان اینکه پروژه ای که ارزش بالای یک میلیون تومان داشته باشد، توسط خود داوطلبان اجرایی می شود، افزود: طرحی در ماه مبارک رمضان به نام سفره مهربانی به اجرا در آمد که در آن بیش از 10 هزار سبد غذایی بین نیازمندان توزیع شد.
هاشمی بیان داشت: این سبد غذایی شامل برنج، گوشت، مرغ، حبوبات و روغن است که ارزش ریالی آن به 9 میلیارد و 200 هزار تومان می رسد.
وی اعزام کاروان نیکوکاری را یکی دیگر از اقدامات حوزه داوطلبانه دانست و گفت: امسال 9 کاروان داشتیم که در هر کاروان 140 پزشک و پیراپزشک به مناطق محروم اعزام و خدمات بهداشتی و درمانی به افراد نیازمندان توزیع شد.
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان افزود: ارزش اقتصادی هر یک از کاروان های نیکوکاری بالغ بر یک میلیارد و 700 هزار ریال است.
وی اعلام کرد: برگزاری کارگاه های مهارت زندگی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی از دیگر برنامه های حوزه داوطلبانه است.
هاشمی با بیان اینکه هلال احمر حلقه اتصال بین نیاز نیازمندان و توان توانمندان است، اضافه کرد: هلال احمر بزرگترین NGO است که کار اصلی آن جذب و ساماندهی منابع داوطلبی است. البته تنها منظور منابع مالی نیست و تمام منابع از جمله منابع انسانی را نیز شامل می‌شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/55133/فرهنگ-خدمات-داوطلبانه-را-باید-ترویج-کنیم
بستن   چاپ