پیام سپاهان
دستاوردهای سفر وزیران به اردستان از زبان نماینده مردم
سه شنبه 23 مرداد 1397 - 18:05:19
پیام سپاهان - کاشان- نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفرهای مسؤلان ارشد دولت تدبیر و امید به این شهرستان در چند سال گذشته، برخی از سفرها و دستاوردهای آن را در راستای تنویر افکار عمومی تشریح کرد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید صادق طباطبائی نژاد دوشنبه شب در نشستی با خبرنگاران اردستان بیان کرد: سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای بهره برداری طرح به اردستان سفر کرد، در جریان آن تحویل برخی امکانات سرعت گرفت، اعتبار و دستگاه سی تی اسکن زواره نیز تحویل شد.
وی افزود: محمود واعظی، وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر خود به شهرستان اردستان دستور پرداخت بودجه 60 میلیارد ریالی را برای مخابرات صادر کرد که دریافت شده است.
نماینده اردستان در مجلس بیان کرد: همچنین مدرسه ای در جریان سفر فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی، وزیر پیشین آموزش و پرورش به این شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفت.
او با اشاره به بازدید وزیر جهاد کشاورزی از واحد باغداری، زراعت و تولید نهال چهار میل اضافه کرد: سفر محمود حجتی با دیدار کشاورزان، دامداران، مرغداران و بررسی مشکلات و تلاش برای برطرف کردن آنها همراه بود؛ همچنین برای بهسازی قنات ها نیز درخواست بودجه شد.
طباطبائی نژاد ادامه داد: درخواست 50 میلیارد ریال اعتبار نیز در جریان سفر مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان صورت گرفت که تخصیص به تدریج خواهد آمد و نخستین آن برای پنج زمین چمن مصنوعی در روستاهاست.
وی عنوان کرد: ساخت زمین های چمن مصنوعی فوتبال در روستاها یک نهضتی است که پس از آغاز نتیجه های خوبی به همراه خواهد داشت و دهستان هایی که جمعیت بیشتری داشته باشند، در اولویت قرار می گیرند.
نماینده اردستان در مجلس همچنین گفت: سلطانی فر بازدیدی هم از طرح های نیمه تمام این شهرستان داشت که برای تکمیل آنها قول مساعدی داد و از جمله می توان به اختصاص 500 میلیون ریال برای استخر شهر زواره اشاره کرد.
او با اشاره به نبود پایگاه انتقال خون در شهرستان اردستان نیز افزود: از سازمان انتقال خون کشور درخواست داریم تا یک پایگاه سیار در مرکز این شهرستان راه اندازی کند.
به گزارش ایرنا، پیش تر یکی از مسئولان محلی با انتقاد از سفرهای وزیران به شهرستان اردستان بدون اشاره به تلاش های صورت گرفته خواستار اقدام های عملیاتی در برابر مشکلات شده بود.
** مردم محل کالاهای احتکاری را گزارش کنند
طباطبائی نژاد در ادامه حضور مردم را موثرترین راه برای جلوگیری از فساد و احتکار دانست و گفت: مردم باید در این زمینه احساس مسئولیت کرده و در شرایط کنونی بسیجی وار محل کالاهای احتکار شده را به دستگاه های ذیربط گزارش کنند.
وی افزود: این پدیده اقتصادی کما بیش در گذشته نیز وجود داشته اما حضور مردم می تواند آن را کمرنگ کند؛ همچنان که برخی گزارش ها در کشور از سوی برادران بسیجی منجر به شناسایی احتکار کنندگان و جلوگیری از ضربه زدن به اقتصاد شده است.
نماینده اردستان در مجلس بیان کرد: بسیج همواره کنار مردم در شرایط سخت حضور داشته که البته این امر مسئولیت مجموعه های اجرایی، قضائی، نظامی و انتظامی را در زمینه پیگیری مشکلات کم نمی کند.
او همچنین به نامه نگاری بین رئیس قوه قضائیه و مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: برخورد با مفاسد قوانینی ثابت و رویکردی مقطعی دارد و دستور ویژه رهبری معظم انقلاب کمک کننده می باشد تا همگرایی بین مسئولان برای مبارزه در این مسیر بیشتر شود.
طباطبائی نژاد اضافه کرد: طرحی نیز در مجلس شورای اسلامی گذرانده شده تا نام و نام خانوادگی مفسدان اقتصادی از این پس به جای حروف اختصاری، به طور روشن اعلام شود.
وی در ادامه نیز ابراز امیدواری کرد که این گردنه دشوار اقتصادی ایجاد شده برای کشور با همراهی و هوشیاری همه قشرها برطرف شود.
شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/55239/دستاوردهای-سفر-وزیران-به-اردستان-از-زبان-نماینده-مردم
بستن   چاپ