پیام سپاهان
پاسخ آب منطقه به یک سوال؛
جهاد کشاورزی باید با کشت برنج در اصفهان برخورد کند
سه شنبه 23 مرداد 1397 - 18:07:53
پیام سپاهان - بیش از دو سال از مصوبه ممنوعیت کاشت و برداشت برنج در اصفهان می گذرد، اما همچنان در گوشه و کنار این شهر همچون خیابان امام خمینی و آتشکاه، رهنان و ... عده ای هنوز کاشت برنج دارند و این نیازمندترین محصول به آب را از طریق اندک حجم باقی مانده آب های زیرزمینی سیراب می کنند. 
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان، سوال اصلی این است که چرا در این دوران که استان اصفهان در بحران خشکسالی و کم آبی گرفتار شده و حتی در تامین آب شرب مردم نیز با معضلات بسیاری روبروست، عده ای بی توجه به این مسائل در این شهر به کشت برنج می پردازند؟
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان در این خصوص در گفت گو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان اظهار کرد: تذکر در این خصوص در محدوده اختیارات و وظایف سازمان آب منطقه ای نیست و به عهده جهاد کشاورزی است. هرچند میزان کاشت برنج در اصفهان به اندازه چشمگیری کاهش یافته است و بیش از یکی دو مورد دیگر کاشت برنج در اصفهان انجام نمی شود.
حسن ساسانی افزود: ممکن است صاحبان این زمین ها، چاه شخصی مجاز داشته باشند، بنابراین می توانند محصول مورد نظرشان را کشت کنند.
وی تاکید کرد: به هر حال دولت کشت برنج را ممنوع اعلام کرده است و قانونا باید با این موارد جزئی هم برخورد شود. البته این پیشگیری باید در زمان کاشت محصول انجام شود نه زمانی که محصول به ثمر رسیده و موقع برداشت آن است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/55263/جهاد-کشاورزی-باید-با-کشت-برنج-در-اصفهان-برخورد-کند
بستن   چاپ