پیام سپاهان
20 ساختمان ادارات ثبت احوال استان اصفهان فرسوده است
چهارشنبه 24 مرداد 1397 - 12:41:30 PM
ایسنا
پیام سپاهان- حسین غفرانی در حاشیه بازدید از اداره ثبت احوال اردستان با بیان اینکه بیش از 20 ساختمان ادارات ثبت احوال استان فرسوده است اظهار کرد: در این راستا کار تخریب و بازسازی اداره جدید و یا احداث ساختمان جدید ثبت احوال اردستان در سایت اداری شهرستان در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: بیشتر اداره‌های شهرستانی فرسوده و غیر قابل استفاده است و مجوز مقاوم سازی 13 اداره دریافت شده که در قالب آن سه اداره از جمله ثبت احوال اردستان باید تخریب شود. هزینه مورد نیاز برای بازسازی ثبت احوال اردستان پنج میلیارد ریال است.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با بیان اینکه مردم از موقعیت آرام فعلی دفاتر پیشخوان و پست در جهت دریافت کارت ملی هوشمند استفاده کنند تصریح کرد: پیش بینی می شود تا پایان این ماه تعداد کارت ملی هوشمند صادر شده از مرز 3 میلیون قطعه بگذرد.

غفرانی افزود: بیش از 88 دفتر پیشخوان در استان اصفهان کار صدور کارت ملی هوشمند را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه در کل استان بیش از 40 نیروی جدید نیاز است خاطرنشان کرد: علیرغم محدودیت‌ها بخشی از کمبود نیروها از طریق برون سپاری جبران و بخشی از طریق دریافت مجوز جهت استخدام جبران خواهد شد.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: نرخ زاد و ولد سال جاری در استان اصفهان همچنان نزدیک به 0.97 درصد است که باید این نرخ با تمهید راهکارهایی به 2.1 درصد و حتی بالاتر برسد.

غفرانی بدون اشاره به تعداد ولادت‌های ثبت شده در کشور و استان اصفهان در سال جاری افزود: جمعیت در صورت تداوم شرایط کنونی تا سال 1430 رو به سالمندی می رود و این امر کشور را با چالش‌های جدید رو به رو خواهد کرد.

وی یکی از علت های کاهش زاد و ولد را رسیدن سن ازدواج به 30 سال و بیشتر، استمرار اندیشه فرزند کمتر بین زوج‌ها و مشکلات اقتصادی عنوان کرد و افزود: تغییر این شرایط نیازمند کار فرهنگی و طرح‌های حمایتی است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/55331/20-ساختمان-ادارات-ثبت-احوال-استان-اصفهان-فرسوده-است
بستن   چاپ