پیام سپاهان
سر خط اخبار استان اصفهان در24 ساعت گذشته (25مرداد 97)
پنجشنبه 25 مرداد 1397 - 09:33:49
پیام سپاهان - اصفهان - ورود وزیر کشور به اصفهان، صدور حکم قطعی برای غلامحسین کرباسچی، افتتاح سه طرح عمرانی در مبارکه با حضور رئیس سازمان راهداری و اظهارات استاندار اصفهان درباره تامین آب کشاورزی از مهمترین اخبار این استان در 24 ساعت گذشته بود.
*** ورود وزیر کشور به اصفهان***
وزیر کشور شامگاه چهارشنبه وارد فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان شد و در بدو ورود هدف از سفر خود به اصفهان را بررسی مسائل و مشکلات اقتصادی، واحدهای تولیدی، سازمان های مردم نهاد(سمن) و تشکل ها و حضور در جلسه های شورای تامین، اقتصاد مقاومتی و همایش سازمان های مردم نهاد اصفهان عنوان کرد.
*** افتتاح سه طرح عمرانی در مبارکه با حضور رئیس سازمان راهداری***
عملیات اجرایی سه پروژه عمرانی در بخش راه، روز چهارشنبه با حضور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در شهرستان مبارکه آغاز شد. این طرح ها شامل عملیات اجرایی باند دوم جاده مبارکه - بروجن به طول حدود 26 کیلومتر و با اعتبار 40 میلیارد تومان، تقاطع غیرهمسطح بلوار امیرکبیر با مشارکت فولاد مبارکه، شهرداری و شورای شهر مبارکه با اعتبار حدود پنج میلیارد تومان و همچنین تقاطع غیرهمسطح لاو - شهرک مجلسی با مشارکت فولاد مبارکه با اعتبار چهار میلیارد تومان است.
*** 538 هزار راننده برای بیمه تکمیلی ثبت نام کردند***
رییس سازمان راهداری کشور در سفر به اصفهان گفت: تاکنون 538 هزار نفر از رانندگان و همسران آنها در سطح کشور برای استفاده از بیمه تکمیلی ثبت نام کرده اند. عبدالهاشم حسن نیا همچنین گفت: سالانه حدود 80 هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه شبکه بزرگراهی کشور نیاز است.
*** غلامحسین کرباسچی به حبس تعزیری محکوم شد***
رئیس کل دادگستری استان اصفهان از صدور حکم حبس تعزیری برای غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی خبر داد. احمد خسروی وفا اظهارداشت: کرباسچی به جرم تبلیغ علیه نظام در دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان محاکمه شده بود و پس از آن به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به اینکه این حکم مورد اعتراض وکیل کرباسچی قرار گرفت، تصریح کرد: دادگاه تجدیدنظر به استناد ماده ٥٠٠ قانون مجازات اسلامی حکم دادگاه بدوی را تایید و مورخ 22 مرداد امسال برای اجرا ابلاغ کرد.
*** اظهارات استاندار اصفهان درباره تامین آب کشاورزی***
استاندار اصفهان گفت: باتوجه به اقدام های انجام شده برای تامین آب، امیدواریم بتوانیم در سال های آینده آب مورد نیاز را در اختیار باغداران و کشاورزان این استان قرار دهیم. محسن مهرعلیزاده در بازدید از روند آبرسانی به باغ های استان اصفهان ابراز امیدواری کرد که با توجه به برنامه ها و اقدام هایی که در زمینه آب از جمله سرمایه گذاری برای انتقال آب از حوضه های دیگر، صرفه جویی در مصرف آب و تغییر الگوی کشت در استان اصفهان صورت گرفته در سال های آینده با تامین آب بیشتر بتوان حیات باغ ها و معیشت مردم، کشاورزان و باغداران استان اصفهان را بیش از پیش حفظ کرد.
***سانحه رانندگی در مبارکه 6 مصدوم داشت***
برخورد یک دستگاه اتوبوس بین شهری با خودروی سواری در سه راهی طالخونچه از توابع شهرستان مبارکه 6 تن را مصدوم کرد. در این حادثه سه مرد، 2 زن و یک کودک 18 ماه مصدوم شدند.
گ/3011

http://www.sepahannews.ir/fa/News/55414/سر-خط-اخبار-استان-اصفهان-در24-ساعت-گذشته-(25مرداد-97)
بستن   چاپ