پیام سپاهان
مسئول واحد تشریفات شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان: دوسالانه عکس ایسنا، تعریف دقیقی از هنر متعهد است
جمعه 26 مرداد 1397 - 12:09:10
پیام سپاهان - مسئول واحد تشریفات شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان گفت: عکاسی یکی از هنرهای تاثیرگذار است که می تواند به عنوان زبان گویای جامعه، به بیان دغدغه های اجتماعی و انتقال افکار و ایده ها در لایه های مختلف اجتماعی بپردازد.
ایمان بازیگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان در حاشیه دومین نمایشگاه عکس ایسنا، اظهار کرد: واژه هنر متعهد، این روزها بسیار مورد توجه مسئولان و صاحب نظران قرار گرفته و جایگاهی برای تظارب آرا است؛ صاحب نظران، هنر را با تعهد همراه می دانند و در واقع بر این باوراند که مقوله تعهد، همزادِ هنر است.
وی با بیان اینکه نمایشگاه دوسالانه عکس ایسنا، تعریف دقیقی از هنر متعهد است، تصریح کرد: تمام اقسام هنر می تواند درخدمت زندگى و ارتقاى فرهنگ جامعه و ایجاد و اصلاح سبک زندگى قرار بگیرد، مشروط بر این که واقعى و متعهد باشد.
مسئول واحد تشریفات شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان افزود: عکس یکی از ابزارهای روشن بیان احساسات است. با این وجود، هنر به شکل عکاسی زمانی تاثیرگذار خواهد بود که به بیان دغدغه اجتماعی بپردازد.
بازیگران با بیان اینکه هنر واقعى و حقیقى، ناشى از ادراک، بازتاب و نثبیت است، خاطرنشان کرد: دست یابى به هنر واقعی، زمانی ممکن خواهد بود که پیش از هر روایتى، رؤیتى براى هنرمند تحقق پیداکند.
وی تفاوت نمایشگاه دوسالانه عکس ایسنا را با دیگر گالری های عکاسی، در بیان مشکلات اجتماعی به زبان عکس عنوان کرد و گفت: بسیاری از هنرها فارغ از موضوعات روز، تنها جنبه زیبایی شناختی دارند که لذت بخش نیز است، اما به جز جنبه زیبایی، حرفی برای گفتن ندارند.
بازیگران تاکید کرد: مجموعه عکس های این نمایشگاه، گویای معضلات اجتماعی است که به خوبی می تواند ذهن بیننده را جدای از زیبایی تصاویر، به سمت مشکلات اجتماع سوق دهد و تلنگری برای همگان باشد.
وی با بیان اینکه نمایشگاه ایسنا در این حوزه بسیار فاخر و موفق توانسته این موضوعات را به تصویر بکشد، ابراز امیدواری کرد که دوسالانه عکس ایسنا بتواند پیشرو باشد و دیگر نمایشگاه ها، تنها به ثبت اثار هنری زیبا اکتفا نکنند، بلکه در پی گفتن حرفی مفید باشند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/55500/مسئول-واحد-تشریفات-شرکت-نمایشگاه-های-بین-المللی-استان-اصفهان--دوسالانه-عکس-ایسنا،-تعریف-دقیقی-از-هنر-متعهد-است
بستن   چاپ