پیام سپاهان
اصفهان در هفته ای که گذشت
شنبه 27 مرداد 1397 - 09:54:13
پیام سپاهان - اصفهان - سفر وزیر کشور و معاون وزیر راه ، رونمایی از نشان تشکلها، تاکید استاندار برای تامین معیشت کشاورزان و باغداران، محکومیت غلامحسین کرباسچی، برگزاری شهرآورد فوتبال و گشایش ششمین نمایشگاه ملی تخصصی حوزه سلامت ، مهمترین رویدادهای هفته گذشته استان اصفهان بود.
** سفر وزیر کشور به اصفهان
وزیر کشور عصر چهارشنبه گذشته وارد اصفهان شد و روز پنجشنبه در جلسه شورای تامین ، تشکل های مردم نهاد و نیز نشست اقتصاد مقاومتی این استان شرکت کرد.
عبدالرضا رحمانی فضلی عصر پنجشنبه در نشست بررسی مسائل اقتصادی اصفهان با محوریت اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه آمریکا هیچ وقت با ما وارد جنگ نظامی نمی شود افزود: آمریکا هیچ وقت در زمینه ایدئولوژی و مکتب با ما وارد بحث نمی شود اما اقتصاد را پاشنه آشیل ما کرده و بعد از 40 سال هنوز هم از نفت ضربه می خوریم.
وی افزود: توجه به رهایی از نفت مستلزم توجه به ظرفیت ها، امکانات و نیروهای داخلی است.
او همچنین گفت: 74 تا 80 درصد مردم در نظرسنجی که انجام شده از عملکرد دستگاه های امنیتی، نظامی و انتظامی کشور اعلام رضایت داشته اند .
وزیر کشورهمچنین گفت: طرح منع به کارگیری بازنشستگان در صورت تایید نهایی شورای نگهبان و ابلاغ آن، در وزارت کشور اجرایی می شود زیرا همه ما باید تابع قانون باشیم.
وزیر کشور گفت: کشور نیازمند تشکل های مردم نهاد در زمینه مدیریت بحران است زیرا در مواقع بحرانی خود مردم به بهترین نحو می توانند به یکدیگر یاری برسانند.
** برگزاری همایش روز ملی تشکل ها و رونمایی از نشان تشکلهای استان اصفهان
این همایش ویژه تشکل های مردم نهاد استان اصفهان با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی و صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان برگزار شد.
در این مراسم از نشانه (لوگوی) خانه تشکل های مردم نهاد استان اصفهان توسط وزیر کشور رونمایی شد.
در این نشانه 10 نماد انسان و افرادی که در حلقه ای گرد هم آمده اند به همراه نمایی از گنبد نصف جهان به تصویر کشیده شده است.
** افتتاح سه طرح عمرانی در مبارکه با حضور رئیس سازمان راهداری
عملیات اجرایی سه پروژه عمرانی در بخش راه، روز چهارشنبه گذشته با حضور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در شهرستان مبارکه آغاز شد. این طرح ها شامل عملیات اجرایی باند دوم جاده مبارکه - بروجن به طول حدود 26 کیلومتر و با اعتبار 40 میلیارد تومان، تقاطع غیرهمسطح بلوار امیرکبیر با مشارکت فولاد مبارکه، شهرداری و شورای شهر مبارکه با اعتبار حدود پنج میلیارد تومان و همچنین تقاطع غیرهمسطح لاو - شهرک مجلسی با مشارکت فولاد مبارکه با اعتبار چهار میلیارد تومان است.
** تاکید استاندار اصفهان برای تامین معیشت کشاورزان و باغداران
استاندار اصفهان گفت: باتوجه به اقدام های انجام شده برای تامین آب، امیدواریم بتوانیم در سال های آینده آب مورد نیاز را در اختیار باغداران و کشاورزان این استان قرار دهیم. محسن مهرعلیزاده در بازدید از روند آبرسانی به باغ های استان اصفهان ابراز امیدواری کرد که با توجه به برنامه ها و اقدام هایی که در زمینه آب در استان اصفهان صورت گرفته در سال های آینده با تامین آب بیشتر بتوان حیات باغ ها و معیشت مردم، کشاورزان و باغداران استان اصفهان را بیش از پیش حفظ کرد.
**محکومیت غلامحسین کرباسچی
رئیس کل دادگستری استان اصفهان از صدور حکم حبس تعزیری برای غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی خبر داد. احمد خسروی وفا گفت: کرباسچی به جرم تبلیغ علیه نظام در دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان محاکمه شده بود و پس از آن به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.
وی با اشاره به اینکه این حکم مورد اعتراض وکیل کرباسچی قرار گرفت، تصریح کرد: دادگاه تجدید نظر به استناد ماده ٥٠٠ قانون مجازات اسلامی حکم دادگاه بدوی را تایید و مورخ 22 مرداد امسال برای اجرا ابلاغ کرد.
** شصت وسومین شهرآورد نصف جهان به سود سپاهان به پایان رسید
تیم سپاهان توانست تیم ذوب آهن همشهری خود را در شصت سومین شهراورد نصف جهان با نتیجه دو بر یک شکست دهد.
** گشایش ششمین نمایشگاه ملی تخصصی حوزه «سلامت، ورزش و تغذیه»
همزمان با این نمایشگاه هفتمین نمایشگاه «آرایشی، بهداشتی و پوست و مو»، همزمان روز سه شنبه در اصفهان گشایش یافت.
6020

http://www.sepahannews.ir/fa/News/55574/اصفهان-در-هفته-ای-که-گذشت
بستن   چاپ