پیام سپاهان
وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی :
ایرنا خط اتصال رسانه ای دولت و ملت است
يکشنبه 28 مرداد 1397 - 15:24:47
پیام سپاهان - تهران- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خبرگزاری جمهوری اسلامی را خط اتصال رسانه ای دولت و ملت توصیف کرد و گفت: این ارتباط باید از طریق ایرنا پیوسته و موثر تداوم یابد.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سید عباس صالحی عصر شنبه در مراسم بازدید معاون اول رئیس جمهوری از ایرنا، طی سخنانی یادآور شد: اگرچه آقای جهانگیری در حوزه های اقتصادی فعال بوده و مسئولیت داشته است اما وی همواره یکی از پایگاههای حمایتی حوزه فرهنگی بوده و اهتمام جدی به حوزه فرهنگ و رسانه داشته و این مهم را از حوزه های اصلی کارخود قرار داده است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: بر این باوریم که مسیر توسعه همه جانبه رشد، پیشرفت و آبادانی همه جانبه فرهنگ است.
صالحی به جایگاه و ویژگی های خبرگزاری جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: ایرنا با مزیت های مختلف تعریف می شود که قدمت 84 ساله آن نشانگر کوهی از تجربه و ظرفیت و توانمندی این رسانه است.
به گفته وی، ایرنا امروزه هم، باید در نگاه داخلی و هم نگاه بین المللی خط ارتباطی خود را بصورت جدی حفظ کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود استعدادها، ظرفیت ها، نیروهای باتجربه در ایرنا را از مزیت های آن و از طرفی دیگر اینکه خبرگزاری ایرنا، رسانه دولت و نظام است، از دیگر مزیت های آن عنوان کرد.
صالحی در بخش دیگری از سخنان خود، ایرنا و خانواده این رسانه را خط اتصال دولت و ملت و نخبگان عنوان کرد و افزود: این خط اتصال باید و می تواند از طریق ایرنا بصورت فعال و پیوسته و موثر حرکت کند.
عضو شورای انقلاب فرهنگی به بازدید معاون اول رئیس جمهوری از اتاق خبر ایرنا و گروه خبر دانشگاه آن اشاره کرد و افزود: ایشان در صحبت با اعضای گروه دانشگاه از آنها خواست که تمامی تلاش خود را برای ایجاد خط اتصال هرچه بیشتر و پیوسته و فعال میان دولت و نخبگان بکار ببندند.
صالحی در ادامه با اشاره به ماموریت های داخلی و بین المللی خبرگزاری ایرنا، اظهارداشت: این توقع و تصور از ایرنا وجود دارد که خط اتصال و بصورت جاده ای دو طرفه را میان مخاطبان، رسانه و مسئولان برقرار کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به حضور فعال و همیشه در صحنه ایرنا در دوران مختلف انقلاب، دفاع مقدس و دیگر صحنه ها اشاره کرد و گفت: ایرنا باید دردهه پنجم انقلاب موثرتر، مقتدرتر شود و با به کارگیری همه ظرفیت ها در مقطع حساس کنونی به کمک نظام و انقلاب کشور بیاید.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: وظیفه و رسالت خطیر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در این دوره حساس بسیار قابل توجه و تاثیرگذار است هرچند شرایط بیرونی هم شرایط خاص خودش را دارد.
** دشمنان مرجعیت رسانه ای را تحت فشار قرار داده اند
صالحی در ادامه یکی از مهمترین اتفاقات را مرجعیت رسانه ای دانست و گفت: امروز دشمنان ما این مرجعیت را تحت فشار قرار داده اند که اگر این مرجعیت به هم بریزد دچار یک تکثر خواهد شد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد: امروز و در شرایط حساس فعلی، رسانه های ملی و خصوصی باید بیاندیشند که چگونه در مقابل این تهدیدها ایستاده و شرایط پایدار را به عنوان مرجعیت رسانه ای ایجاد کنند.
صالحی تاکید کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی باید در جایگاه مرجعیت یابی تلاش کند تا در ادامه «سرعت، دقت و نوآوری» بالایی را حس کنیم چرا که در معرض تهدید هستیم و اگر می خواهیم بمانیم باید آیتم هایی در این زمینه تقویت کنیم.
به گفته وی مرجعیت رسانه‌ای کشور همواره در معرض تهدید قرار دارد و اگر بخواهد همچنان استمرار داشته باشد باید نوآوری و به روز رسانی را در دستور کار قرار داده و در شرایط پایدار و ناپایدار تحولات فعال تر عمل کند.
عضو کابینه دولت دوازدهم در عین حال اظهار داشت: بخش دیگری هم به دولت و حاکمیت بازمی گردد که باید بخش های مادی و نرم افزاری در حوزه رسانه ایرنا توسط دولت مورد حمایت جدی قرارگیرد.
صالحی تاکید کرد: باید اطلاعات دیتایی جدی تری در خط ارتباطی این رسانه بوجود آمده و فضای تضارب آرا درکشور به ویژه میان مسئولان ایجاد شود.
وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: رسانه دولت بولتن نیست، بلکه این رسانه یعنی متعادل و منصفانه درکنار دولت و اهداف آن که باید تقویت و به کمک بیاید.
** حمایتی که از رسانه ملی می شود قابل مقایسه با ایرنا نیست
صالحی همچنین به دو رسانه صدا وسیما و ایرنا اشاره کرد و گفت: امروز حمایت های مختلفی که از رسانه ملی می شود قابل مقایسه با خبرگزاری جمهوری اسلامی نیست از این رو باید با کمک های مادی و معنوی در جهت تقویت این رسانه (ایرنا) که در دوره‌های حساس انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دیگر دوره ها نقش خطیری ایفا کرده تلاش و حرکت کنیم.
فراهنگ ** 1355 ** 1418** بازنشر 1339

http://www.sepahannews.ir/fa/News/55685/ایرنا-خط-اتصال-رسانه-ای-دولت-و-ملت-است
بستن   چاپ