پیام سپاهان
فرماندار:
بازآفرینی اردستان در گرو رضایت میراث فرهنگی است
يکشنبه 28 مرداد 1397 - 20:39:24
پیام سپاهان - کاشان- فرماندار اردستان با تاکید بر ضرورت تعامل جدی و فعالتر دستگاه های ذیربط و مردم در اجرای طرح بازآفرینی شهری گفت: مرحله بعدی طرح در محدوده شهرهای اردستان، زواره و مهاباد بدون رضایت میراث فرهنگی امکان پذیر نخواهد بود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا تاملی روز یکشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری اردستان بیان کرد: توجه به میراث فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا این گنجینه ها بر توسعه شهرستان اثرگذار هستند و از این رو باید در اجرای طرح بازآفرینی به جد مورد توجه باشد.
وی افزود: هماهنگی لازم با میراث فرهنگی به عنوان یکی از دستگاه های مهم صورت نگرفته در حالی که مسئول این طرح ها اداره کل راه و شهر سازی است و هنوز تکلیف آب و فاضلاب، برق، گاز و دیگر اداره های خدمات رسان هم مشخص نیست.
فرماندار اردستان گفت: شواهد حاکی است که راه و شهرسازی استان نتوانسته مجموعه دستگاه ها را به یک باور درست از بازآفرینی شهری برساند و تنها اجرای آن بر عهده شهرستان ها گذاشته شده است.
او اضافه کرد: موضوع بازآفرینی از طرح هایی است که مورد توجه وزیر راه و شهرسازی است که در سفرها به آن اشاره دارد اما در استان اصفهان به آن توجه نشده و همه فشارها بر روی دستگاه های شهرستانی است.
تاملی در ادامه خواستار اعلام برنامه زمانبندی اجرای طرح بازآفرینی شهری در محدوده قنات 2 طبقه اردستان، بافت تاریخی زواره و مهاباد شد و عنوان کرد: بدون هماهنگی و تعامل بین دستگاه ها طرحی نباید آغاز شود.
شهردار اردستان نیز در این جلسه گفت: عملیات اجرایی طرح بازآفرینی محدوده مسجد جامع در دست اجراست و جا به جایی تاسیسات آب، گاز، لوله گذاری برق انجام گرفته و از نظر مخابرات نیز مشکلی وجود ندارد.
محسن حیدری افزود: بدنه سازی دیوارها و زیرسازی کف معابر در حال انجام است اما مردم نیز در مسیر رفت و آمد می کنند.
وی اضافه کرد: عملیات اجرایی طرح بازآفرینی شهری در محدوده قنات 2 طبقه نیز از روزهای پایانی مهرماه آغاز خواهد شد و طرح آن تا 15 شهریورماه به ستاد تحویل می شود.
اردستان دارای نزدیک به 195 هکتار بافت تاریخی و 60 هکتار بافت فرسوده است، شهر زواره 20 هکتار بافت فرسوده در داخل بافت تاریخی 36 هکتاری و مهاباد 180 هکتار بافت فرسوده و 50 هکتار بافت تاریخی دارد.
شهرستان اردستان با مساحت 11 هزار و 591 کیلومتر مربع در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/55727/بازآفرینی-اردستان-در-گرو-رضایت-میراث-فرهنگی-است
بستن   چاپ