پیام سپاهان
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان:
اصفهان بدنبال صنعت تولید فیلم است
يکشنبه 28 مرداد 1397 - 20:41:18
پیام سپاهان - اصفهان- رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: توسعه صنایع خلاق شهر اصفهان و توسعه صنعت فیلم در اصفهان در دستور کار شورای شهر و شهرداری است.

به گزارش خبرنگار مهر ، فریده روشن در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: امروز توجه ویژه به صنعت شهر خلاق اصفهان و صنعت فیلم از اهمیت ویژه برای شهرداری برخوردار است و باید در اولویت امور شهری قرار بگیرد.
وی با اعلام اینکه جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان یک بستر خوب برای ارائه این نوع فیلم ها برای کودکان است، افزود: بدنبال این هستیم که اصفهان را به یک شهر عدالت محور، شهر دوستدار کودک، شهر هنر دوست و هنر پرور و ورزش دوست مبدل کنیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: شهر اصفهان یک شهر کارآفرین، دوستدار زنان و جوانان و شهر فرهنگی مبدل است.
وی با بیان اینکه امروز برای مقابله با فشارهای و تنگناهای زندگی باید مهارت آموز باشیم، ادامه داد: تاب آوری یکی از این مهارت‌ها است که در نقطه مقابل آسیب پذیری قرار دارد و شرایط نشان می‌دهد که تاب آوری شهرها به ویژه در اصفهان پایین است و هر روز نگران افزایش آسیب‌های اجتماعی در این شهر هستیم.
روشن با اشاره به اینکه آمار اختلالات روانی در کشور 25 درصد است، گفت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی وضعیت خوبی نداریم به طوری که امروزه با حجم 15 میلیون نفری پرونده قضایی و خشونت خانگی و آمار طلاق مواجه ایم.
وی با اظهار اینکه مردم سلامت روانی مناسبی ندارند، ادامه داد: مولفه‌های اقتصادی از جمله فقر، عدم اطمینان از سرمایه‌گذاری و نگرانی نسبت به اقتصاد جامعه، خانواده و ... نیز در بروز چنین شرایطی تاثیرگذار است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: همه این عوامل، نیاز به یادگیری مهارت تاب آوری اجتماعی و برنامه‌ریزی برای آن در سیاست‌های کلان کشور و شهر اصفهان را ایجاد می کند.
وی با اعلام اینکه باید از ظرفیت نهادهای مدنی و سمن‌ها برای افزایش تاب آوری شهروندان استفاده کرد، افزود: حمایت‌های اجتماعی می‌تواند با تقویت جریان رشد و کاهش اثر صدمات تاثیر انتخاب‌های نادرست در زندگی افراد به توسعه تاب آوری اجتماعی کمک کند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/55743/اصفهان-بدنبال-صنعت-تولید-فیلم-است
بستن   چاپ