پیام سپاهان
سر خط اخبار استان اصفهان در24 ساعت گذشته (29 مرداد 97)
دوشنبه 29 مرداد 1397 - 10:03:15
پیام سپاهان - اصفهان - بیماران خاص برای تامین دارو نگرانی نداشته باشند، ضرورت پیگیری مطالبات صنفی از مسیر قانونی، کاهش پروازهای خارجی به اصفهان و کناره گیری سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ؛ از مهمترین اخبار استان در 24 ساعت گذشته بود.
** بیماران خاص برای تامین دارو نگرانی نداشته باشند
مدیر نظارت بر امور داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بیماران خاص نگرانی از بابت تامین داروهای خود نداشته باشند وزیرا داروی این بیماران موجود است.
حسن جانثاری افزود: نمی توان با قاطعیت گفت که در یک تا دو ماه آینده وضعیت موجودی داروی بیماران خاص مثل وضعیت فعلی است اما تمام هم و غم وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو تامین داروی این بیماران و داروهای اساسی و اصلی است.
** مطالبات صنفی باید از مسیر قانونی پیگیری شود
رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: مطالبات صنفی باید از مسیر قانونی پیگیری شود و مشکلات صنوف نیز در این جهت بررسی و به مراجع ذیربط انتقال می یابد.
رسول جهانگیری با اشاره به برخی درخواست های صنفی در هفته های اخیر افزود: پیگیر مطالبات اصناف از طریق مراجع مختلف از قبیل تامین اجتماعی، اقتصادی و دارایی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات هستیم.
** 100 درصد کودکان آران و بیدگلی فلوراید تراپی شدند
سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل گفت: پوشش فلوراید تراپی کودکان در دوره ابتدایی با اجرای طرح تحول سلامت در این شهرستان به 100 درصد رسیده است.
دکتر مسعود دهقانی افزود: پیش تر نزدیک به 20 درصد دانش آموزان دوره ابتدایی آران و بیدگل فلورایدتراپی می شدند که با اجرای طرح تحول سلامت در سال تحصیلی 1396- 97 پوشش کامل انجام شد.
** پروازهای خارجی به اصفهان کاهش یافت
آمار منتشر شده در ماه های اخیر و اظهارات برخی مسئولان، گویای کاهش یافتن پروازهای خارجی به اصفهان است.
صنعت گردشگری استان اصفهان بویژه در بخش جذب گردشگران خارجی در پنج سال گذشته روندی رو به رشد پیدا کرده بود اما آمار نشان می دهد که این روند در ماه های اخیر به ویژه از زمستان سال گذشته تغییر کرده است.
بر اساس گزیده شاخص های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اصفهان که توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی این استان منتشر شده، پروازهای خارجی به اصفهان در سال گذشته، روند کاهشی داشته بطوریکه تعداد این پروازها در فصول چهارگانه به ترتیب 1185، 1120، 1128 و 787 سورتی بوده است.
** سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان کناره گیری کرد
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در جلسه علنی این شورا از سمت خود به عنوان سخنگو اعلام کناره گیری کرد.
مهدی مقدری در چهل و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ترجیح می دهم که از مسؤلیت سخنگویی شورای شهر اصفهان کناره گیری کنم و با آزادی و اختیار بیشتر وظیفه قانونی خود را به عنوان عضو شورای شهرانجام دهم.
** استان اصفهان با کمبود 1600 مسجد مواجه است
مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان، گفت: استان اصفهان نیازمند ساخت یک هزار و 600 مسجد است تا تمامی نقاط شهری و روستایی پوشش کامل داده شود.
حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا صالحیان گفت: در استان اصفهان پنج هزار و 330 مسجد وجود دارد که همگی در مرکز رسیدگی به امور مساجد ثبت شده و قریب پنج هزار امام جماعت این مساجد را اداره می کنند.
**برترینهای المپیاد ورزشی روستایی استان اصفهان معرفی شدند
دهمین المپیاد فرهنگی ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان اصفهان با قهرمانی تیم شهرضا در بخش آقایان و اصفهان در بخش بانوان پایان یافت.
روابط عمومی هیات ورزش روستایی و بازهای بومی محل استان اصفهان اعلام کرد: در بخش آقایان پس از شهرضا، کاشان و خمینی شهر دوم و سوم شدند و جام اخلاق به دهاقان اهدا شد.
در مسابقات بانوان پس از اصفهان، شهرضا و مبارکه رده های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند و نائین جام اخلاق را بدست آورد.
** گرمای هوا در اصفهان کاهش می‌یابد
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان از کاهش دمای هوای استان بین یک تا 2 درجه سانتیگراد در روزهای آینده خبر داد.
فاطمه زهرا سیدان افزود: تحلیل نقشه های هواشناسی بیانگر جو به نسبت پایدار تا سه روز آینده بر روی استان اصفهان است اما دمای هوا در بیشتر مناطق در 24 ساعت آینده یک تا 2 درجه سانتیگراد کاهش می یابد.
7150 / 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/55770/سر-خط-اخبار-استان-اصفهان-در24-ساعت-گذشته-(29-مرداد-97)
بستن   چاپ