پیام سپاهان
رونق فرهنگی، هنری تیران و کرون در گرو توسعه زیرساخت هاست
دوشنبه 29 مرداد 1397 - 20:57:24
پیام سپاهان - اصفهان- فرماندار تیران و کرون گفت: رونق فعالیت های فرهنگی، هنری این شهرستان نیازمند توسعه زیر ساخت هاست.
به گزارش ایرنا، مجید حججی روز دوشنبه در نشست با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: سالن اجرای فعالیت نمایشی، سینما و مجتمع های فرهنگی و هنری از مهمترین نیازهای زیر ساختی تیران و کرون است.
وی بیان کرد: احداث سالن اجرای فعالیت نمایشی یکی از دغدغه های هنرمندان این شهرستان بوده که با زمینه سازی صورت گرفته، بخش خصوصی و خیرین در این حوزه وارد شده اند اما احداث سالن بر اساس استاندارد ها نیازمند همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
فرماندار تیران و کرون تصریح کرد: با مشارکت شهرداری تیران و عسگران، بستر ایجاد سالن سینما فراهم شده و نیاز به مساعدت برای تجهیز و دریافت مجوزهای لازم دارد.
وی با بیان اینکه ظرفیت های فرهنگی و هنری این منطقه متنوع اما فاقد حمایت است، ادامه داد: با حمایت از فعالان این بخش قادر به رونق برنامه ها و ارتقای شاخص های فرهنگی و هنری خواهیم بود.
در این دیدار اقبال صالحی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون نیز گفت: پنج انجمن تئاتر، تعزیه، موسیقی، شعر و ادب، سه موسسه فرهنگی هنری و 54 کانون فرهنگی هنری مسجد در این شهرستان فعالیت می کنند که برخی از فعالیت ها در سطح ملی و استان حایز اهمیت است.
وی افزود: شناسنامه فرهنگی این شهرستان در حال تدوین است و برنامه ریزی فرهنگی هنری این شهرستان در آینده بر اساس این شناسنامه انجام می گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز دوشنبه با سفر به تیران و کرون، از فعالیت های فرهنگی و هنری و مراکز فرهنگی این منطقه بازدید و در نشست هنرمندان و فعالان فرهنگی این شهرستان شرکت کرد.
تجلیل از خبرنگاران و حضور در شورای فرهنگ عمومی از دیگر برنامه های این سفر یکروزه است.
در مجموع یکصد نفر عضو خانه هنرمندان تیران و کرون هستند و در قالب پنج انجمن تئاتر، تعزیه، موسیقی، شعر و ادب، سه موسسه فرهنگی هنری و 54 کانون فرهنگی هنری مسجد در این شهرستان فعالیت می کنند.
شهرستان تیران و کرون با بیش از 71 هزار نفر در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
6027/ت./7131

http://www.sepahannews.ir/fa/News/56762/رونق-فرهنگی،-هنری-تیران-و-کرون-در-گرو-توسعه-زیرساخت-هاست
بستن   چاپ