پیام سپاهان
مدیرکل ارشاد اصفهان: به ابزار نشاط اجتماعی کمتر توجه می شود
دوشنبه 29 مرداد 1397 - 20:57:24
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: ابزار شادی و نشاط اجتماعی، بسیار زیاد است اما این راه های صحیح و مناسب، کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی انصاری روز دوشنبه در نشست با اهالی فرهنگ و هنر شهرستان تیران و کرون افزود: قابلیت های نشاط اجتماعی، کمتر شناخته شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
وی بیان کرد: ظرفیت های فرهنگی و هنری هر منطقه قادر به ایجاد شور و نشاط برای شکوفایی جامعه است و با ایجاد تعامل بین نهادهای فرهنگی و هنری و انسجام بین هنرمندان، این ظرفیت ها شکوفا می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با بیان اینکه توجه به نشاط جمعی با وحدت بین فعالان فرهنگ و هنر و دستگاه های فرهنگی و هنری محقق می شود، تصریح کرد: تعامل و انسجام بین دستگاه های فرهنگی برای رفع نیاز این حوزه کارآمد نیست و باید این انسجام ها افزایش یابد.
وی ادامه داد: گستره نهادهای فرهنگی در هر منطقه موید دغدغه مردم و نهادها نسبت به مقوله فرهنگ است اما موازی کاری، تداخل فعالیت، مانع تراشی و تضییع عملکرد یکدیگر، مهمترین آسیب های این حوزه به شمار می رود.
حجت الاسلام انصاری، تعامل بین اهالی فرهنگ و هنر، همکاری بین دستگاه های فرهنگی و نیازسنجی را سه مولفه مهم در رونق حوزه فرهنگ و هنر دانست و تصریح کرد: هنرمندان در ارائه برنامه های فرهنگی و هنری باید با یکدیگر تعامل برقرار کنند تا با انسجام بین بخشی، مشکلات این حوزه رفع شود.
وی با اشاره به اهمیت مخاطب شناسی در حوزه فرهنگ و هنر گفت: عدم شناخت نیاز مخاطبان منجر به رکود در برخی از فعالیت های فرهنگی و هنری شده است لذا باید محتواهای تولیدی بر اساس سلایق و نیاز مخاطبان تدوین و تهیه شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی روز دوشنبه به تیران و کرون سفر کرد و از فعالیت های فرهنگی و هنری و مراکز فرهنگی این منطقه بازدید و در نشست هنرمندان و فعالان فرهنگی این شهرستان شرکت کرد.
تجلیل از خبرنگاران و حضور در شورای فرهنگ عمومی از دیگر برنامه های این سفر یکروزه است.
در مجموع یکصد نفر عضو خانه هنرمندان تیران و کرون هستند و در قالب پنج انجمن تئاتر، تعزیه، موسیقی، شعر و ادب، سه موسسه فرهنگی هنری و 54 کانون فرهنگی هنری مسجد در این شهرستان فعالیت می کنند.
شهرستان تیران و کرون با بیش از 71 هزار نفر در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
ت./6027/7131

http://www.sepahannews.ir/fa/News/56763/مدیرکل-ارشاد-اصفهان--به-ابزار-نشاط-اجتماعی-کمتر-توجه-می-شود
بستن   چاپ