پیام سپاهان
جایگاه‌های قربانی کمیته امداد در عید قربان
دوشنبه 29 مرداد 1397 - 20:58:27
پیام سپاهان - کمیته امداد اصفهان جایگاه‌های توزیع دام زنده و ذبح شرعی تحت نظارت این نهاد را در شهر اصفهان معرفی کرد.
حسین بهادرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، پیرامون فراخوان جمع نذورات مردمی توسط کمیته امداد امام خمینی گفت: کمیته امداد، آمادگی پذیرش نذورات مردمی را در شش جایگاه تحت نظارت سازمان دام پزشکی در عید قربان دارد.
رئیس روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی اصفهان، در مورد بهداشت و شرعی بودن عملیات ذبح تحت نظر کارشناس فقه و بهداشت در این ایستگاه‌ها اعلام داشت: نیکوکاران می‌توانند در راستای کمک به نیازمندان در عید قربان، گوسفند، کمک نقدی و حتی گوشت ذبح شده را به جایگاه‌ها معرفی شده تحویل دهند، تا در حداقل زمان ممکن بعد از طی روند بهداشتی و بررسی‌های لازم درمورد بیماری‌های شایع در دام‌ها، به طریق شرعی و شایسته به دست نیازمندان برسد.
وی راه‌های دیگر کمک‌‌های نقدی به کمیته امداد را تماس با کد #1*8877* ، تماس با تلفن نیکوکاری 0968877 و همچنین مراجعه به سایت https://portal.emdad.ir/ و درگاه پرداخت نذر قربانی عنوان کرد.
آدرس جایگاه‌های توزیع دام زنده و ذبح شرعی کمیته امداد در شهر اصفهان به شرح زیر است:
ابتدای خیابان سروش، محل سابق بازار میوه سروش خیابان آیت اله کاشانی، ابتدای خیابان جامی، کمیته امداد منطقه 2 اصفهان سپاهان شهر - بلوار شاهد – جنب مجموعه ورزشی ولایت خوراسگان - انتهای خیابان سلمان- کشتارگاه سابق انتهای خیابان زینبیه شمالی –به‌طرف جاده حبیب‌آباد – بعد از پمپ‌بنزین 110 - مرکز خرید دام ابتدای خیابان آتشگاه، میدان میوه سابق
عید قربان از گرامی‌ترین اعیاد مسلمین جهان است که در دهمین روز ماه قمری ذی‌الحجه، با اشاره به فرمان خداوند به قربانی شدن حضرت اسماعیل توسط پدرش، حضرت ابراهیم جشن گرفته می‌شود. همه ساله بسیاری از خیرین مسلمان در اقصی نقاط جهان، چنین روزی را با تقسیم گوشت‌های قربانی گوسفند، گاو و شتر و توزیع آن در میان مستمندان به انجام امورات خیر می‌گذرانند، نماز عید قربان، قرائت دعای ندبه و غسل این روز از دیگر آداب این عید است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/56777/جایگاه‌های-قربانی-کمیته-امداد-در-عید-قربان
بستن   چاپ