پیام سپاهان
سرپرست تیم جهت یابی اصفهان:
جهت یابان اصفهان بسیار حرفه‌ای هستند/ مسابقات در سطح استانداردهای بین المللی بود
دوشنبه 29 مرداد 1397 - 20:58:46
پیام سپاهان - سرپرست تیم جهت یابی بانوان استان اصفهان به اشاره به سطح بسیار بالای مسابقات قهرمان کشور گفت: در طی 5 سالی که از فعالیت جهت یابی در ایران می‌گذرد پیشرفت بسیار خوبی در این رشته را شاهد بودیم و سطح مسابقات بسیار بالا و با استانداردهای بین المللی و جهانی طراحی و اجرا شد.
صفیه سادات موسویان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایسنا- منطقه اصفهان، اظهار کرد: مسابقات قهرمان کشوری و انتخابی تیم ملی که به میزبانی مشهد برگزار شد از نظر کمی و کیفی در سطح بسیار بالایی برگزار شد. 8 استان با بهترین نفرات خود در این مسابقات شرکت داشتند. بسیاری از استان‌ها برای رسیدن به مقام از بازیکنان دونده استفاده کرده بودند تا بتوانند امتیازات بهتری به ویژه در بخش شهری که سرعت در آن از اهمیت بالایی برخوردار است کسب کنند.
وی افزود: همچنین مسئولان برگزار کننده نیز در طراحی مسیر مسابقات سعی کرده بودند که بسیار نزدیک به طراحی مسابقات بین المللی باشد، مسابقات در دو بخش مساحت و بلند اجرا شد، بخش مساحت کوتاه شهری از 17 ایستگاه در پارک ملت تشکیل شده بود که شرکت کنندگان این مسیر را با سرعت بالا طی کرده و به خط پایان می‌رسیدند در رشته سرعت و نقشه خوانی نقش بسیار زیادی در موفقیت شرکت کنندگان داشت.
وی ادامه داد: در بخش مسافت بلند که 6000 هزار کلیومتر مسیر وکیل آباد را در بر می‌گرفت 3 نقشه وجود داشت که در دو زمین متفاوت از پستی و بلندی، جنگل و طراحی‌های خوب تشکیل شده بود اجرا شد. با وجود این مسائل شرکت کنندگان در سطح بسیار خوبی بودند و مسئولان برگزاری مسابقات نیز به آن اشاره داشتند و حتی اظهار کردند که جهت یاب های اصفهان بسیار حرفه‌ای و تخصصی هستند و این موضوع نشان دهنده آن است که با وجود سابقه بسیار کم این رشته در ایران که حدود 5 سال است اما مسئولان سرمایه گذاری و برنامه‌های بسیار خوبی طی این مدت داشتند که به این مرحله رسیدیم.
نایب رییس کمیته جهت یابی هیئت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان با اشاره به این که ماهیت این رشته نظامی است، گفت: در مسابقات برون مرزی هم که شرکت داشتیم بیشتر شرکت کنندگان نظامی بودند و خوب در ایران زنان نظامی کمی داریم که به سمت ورزش هم آمده باشند. اما در اولین حضوری که در مسابقات آسیایی و جهانی داشتیم موفق به کسب مدال شدیم و محجبه بودن بازیکنان برای آنها بسیار جالب بود.
موسویان از قزاقستان و کشورهای شرق آسیا به عنوان مدعیان جدی نام برد و افزود: هنوز لیست کشورهای شرکت کننده در مسابقات را نداریم اما تجربه گذشته ما این است که بیشتر کشورها با نفرات بسیار زیاد در مسابقات شرکت خواهند کرد.
وی در خصوص تشکیل اردوی تیم ملی گفت: فکر می‌کنم این اردوها از مهرماه آغاز شود وبا توجه به قهرمانی تیم اصفهان این انتظار می‌رود که تمامی 5 نفر بازیکن اصلی و دو نفر به بازیکن آزاد ما به اردوی تیم ملی دعوت شوند.
کدخبرنگار:13042
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/56788/جهت-یابان-اصفهان-بسیار-حرفه‌ای-هستند--مسابقات-در-سطح-استانداردهای-بین-المللی-بود
بستن   چاپ