پیام سپاهان
مسئول بخش توانبخشی مرکز جامع صدیقه طاهره (س) خبر داد:
توسعه مراکز توانبخشی دولتی در دستور کار علوم پزشکی اصفهان
دوشنبه 29 مرداد 1397 - 20:58:58
پیام سپاهان - اصفهان - مسئول بخش توانبخشی مرکز جامع توانبخشی و پزشکی صدیقه طاهره گفت:‌ در حال حاضر تنها یک مرکز توانبخشی دولتی داریم و بدنبال توسعه این مراکز در سطح استان اصفهان هستیم.

نازلی انصاری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مرکز جامع توانبخشی و پزشکی صدیقه طاهره (س) روزانه به طور میانگین پذیرای بین 40 تا 50 نفر است و امروز ارائه خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی تنها منحصر به افراد میانسال و سالمند نیست و به خاطر مدرن شدن زندگی ها و سبک زندگی افراد جوان نیز بسیاری از خدمات فیزیوتراپی را دریافت می کنند.
وی بیان داشت: مرکز جامع توانبخشی و پزشکی صدیقه طاهره (س) زیر نظر دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان فعالیت می کند که شامل بخش های فیزیوتراپی، گفتار درمانی، کار درمانی، درمانگاه های تخصصی و فوق تخصصی، ارتوپدی مغز و اعصاب، ارتوپدی و فیزیوتراپی مغز و اعصاب پیشرفته، همچنین فیزیوتراپی اختلالات کف لگن و ارتوپدی فنی است.
مسئول بخش توانبخشی مرکز جامع توانبخشی و پزشکی صدیقه طاهره(س) ادامه داد: این مرکز همه روزه از صبح تا ساعت یک تا دو بعدازظهر پذیرای بیماران است.
وی با بیان اینکه تمام متخصصان از اعضای هیئت علمی دانشکده پزشکی هستند، افزود: در حال حاضر خود دانشکده پزشکی هم مجهز به تمام این بخش ها است و پذیرای بیماران است.
انصاری با اشاره به اینکه تنها یک سال و نیم از فعالیت مرکز جامع توانبخشی و پزشکی صدیقه طاهره (س) می گذرد، ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از مراکز توانبخشی موجود خصوصی است بنابراین ضرورت احداث یک چنین مرکز دولتی با تعرفه‌های دولتی که برای تمام بیماران امکان استفاده از خدمات توانبخشی را فراهم سازد، ضروری بود.
وی گفت: بدنبال راه اندازی بخش شنوایی سنجی و کاشت حلزون گوش در این مرکز هستیم که در حال حاضر کاشت حلزون گوش تنها در بیمارستان الزهرا (س) صورت می گیرد.
مسئول بخش توانبخشی مرکز جامع توانبخشی و پزشکی صدیقه طاهره (س) افزود: با توجه به اینکه امروز با شیوع سکته های مغزی روبرو هستیم بنابراین با حجمی گسترده از افراد نیازمند به توانبخشی مواجهیم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/56796/توسعه-مراکز-توانبخشی-دولتی-در-دستور-کار-علوم-پزشکی-اصفهان
بستن   چاپ