پیام سپاهان
خلاقیت چوبی
سه شنبه 30 مرداد 1397 - 9:30:27 AM
ایسنا
پیام سپاهان- هاجر ابراهیمی  افزود: طراحان و اعضای اتاق فکر خانه خلاقیت از ابتدای ارائه این طرح، این مسئله را در نظر داشتند که استفاده از چوب برای ساختن سازه های مختلف قابلیت ها و امکانات مختلفی را نسبت به سایر مواد اولیه برای ما ایجاد می کند و به دلیل انعطاف و خصوصیات ویژه ای که دارد بهتر از مواد دیگر می تواند مجری ایده ها و طرح هایی باشد که در ذهن انسان شکل می گیرد. همچنین چوب احساس خوبی را برای ما ایجاد می کند و از دهه های سی و چهل استفاده از آن برای ساختن سازه مرسوم بوده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس ابرسازه های چوبی در ابعاد بسیار بزرگ طراحی و ساخته شد و اینک در قالب یک نمایشگاه در پارک ناژوان پذیرای اقشار مختلف مردم در رده‌های مختلف سنی سه سال به بالا است. هیجان و جذابیتی که مواجه با این سازه‌ها برای مردم دارد، باعث شده که تاکنون استقبال بسیار خوبی از سوی شهروندان صورت گیرد.

مدیر خانه خلاقیت با بیان اینکه این سازه ها پس از اتمام نمایشگاه در مناطق مختلف شهر به نمایش گذاشته می شوند، اظهار کرد: طی تعاملاتی که با مناطق 15 گانه شهرداری داشته ایم، قرار بر این شد که این سازه ها پس از اتمام نمایشگاه به مدت سه روز در هر منطقه از شهر به نمایش گذاشته شود. 

ابراهیمی افزود: قرار بر این شد تا فضایی دائمی را تحت عنوان سرزمین بازی های چوبی در نظر بگیریم تا این سازه‌ها و سازه‌های دیگری که بعدا ساخته و به جمع دیگر سازه ها اضافه می شود در آن نگهداری شوند که برای راه اندازی این مرکز که باید ویژگی های به خصوصی از نظر وسعت، امکان دسترسی، رفت و آمد مردم و ... داشته باشد، چند نقطه از شهر را مد نظر قرار داده ایم، اما هنوز مکان مشخصی را انتخاب نکرده ایم.

وی از اجرای جشنواره «تیک تاک» از سوی مرکز خلاقیت خبر داد و گفت: این جشنواره نخستین دوره جشنواره تخصصی شامل آیتم های روبیک، دیوار چینی و متال پازل است که هم به صورت آموزشی و هم شرکت در مسابقه ویژه رده سنی شش سال به بالا برگزار می شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/56847/خلاقیت-چوبی
بستن   چاپ