پیام سپاهان
رونمایی از سه‌گانه فرمهر منجزی در شهرزیرزمینی نوش‌آباد
سه شنبه 30 مرداد 1397 - 9:36:28 AM
ایسنا
پیام سپاهان- عضو هیت مدیره کانون توسعه فرهنگی کودکان ایران اظهار کرد: این مجموعه داستان شامل سه جلد با عنوان‌های «سردترین روز در باغ وحش»، «شلوغ‌ترین روز در باغ وحش» و «بدبوترین روز در باغ وحش» برای کودکان گروه سنی 8 تا10سال نوشته است.

 فرمهر منجزی گفت: هر جلد از این مجموعه داستان های طنز، اتفاق هایی بامزه، هیجان‌انگیز و پرسر و صدا  است که از یک روز سرد زمستانی با صدای وحشتناکی در باغ وحش آغاز می شود.

وی افزود: دستگاه گرمایش باغ وحش خراب شده و چون آخر هفته است تعمیرکار نمی‌تواند آن را تعمیر کند. همه حیوان‌ها از سرما می‌لرزند و مسئول باغ وحش تصمیم می گیرد که هر نفر از کارکنان باید یک حیوان را به خانه ببرد و این تصمیم آغاز ماجراهای این مجموعه داستان است.

مترجم این مجموعه کتاب در مورد علت انتخاب این سری داستان، تصریح کرد: روایت طنزگونه این مجموعه و شخصیت‌های حیوانی و خصوصیات آن‌ها را در سفری به آن طرف دنیا پسندیدم و تصمیم گرفتم آن را برای بچه های ایران ترجمه کنم.

وی در مورد انتخاب محل رونمایی کتاب، گفت:  شهر زیرزمینی نوش آباد، مسیری برای حرکت به جلو و روشنی از عمق تاریکی زیر زمین است و کتابخوانی نیز انسان ها را به جلو و روشنایی هدایت می کند و این تناسب یک حرکت نمادین بود تا بچه ها باور کنند که با مطالعه مسیر زندگی آنها روشن می شود.

مجموعه سه جلدی، ماجراهای یک باغ وحش، نوشته آلن راسبریجر، نویسنده و روزنامه‌نگار اهل انگلستان و سردبیر روزنامه گاردین است که توسط فرمهر منجزی ترجمه و انتشارات میچکا آن را منتشر کرده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/56850/رونمایی-از-سه‌گانه-فرمهر-منجزی-در-شهرزیرزمینی-نوش‌آباد
بستن   چاپ