پیام سپاهان
24 مصوبه در حوزه مقابله با مواد مخدر در اصفهان اجرا می شود
سه شنبه 30 مرداد 1397 - 10:39:51
پیام سپاهان - اصفهان - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: در پی سفر اخیر وزیر کشور به این استان 24 طرح در حوزه کاهش آسیب های مواد مخدر تصویب شد.
اصغر هدایت روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این مجموع ، 9 مصوبه در حوزه پیشگیری، 6 مصوبه در حوزه درمان، 6 مصوبه در حوزه مقابله و عرضه مواد مخدر، یک مصوبه طرح کرامت، یک مصوبه در حوزه مشارکت ها و یک مصوبه نیز فرابخشی است.
دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان افزود: در صورت تحقق این مصوبات بخشی از نیاز دستگاه های مرتبط در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد به مواد مخدر در استان رفع خواهد شد.
وی این دستگاه ها را شامل دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی، پلیس مبارزه با مواد مخدر، اداره کل آموزش و پرورش، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دیگر دستگاه های حمایتی عنوان کرد و گفت: آموزش توانمند سازی در حوزه کارگاه های 50 تا 500 نفره از دیگر طرح های مصوب است که در راستای تکمیل طرح کاربست اجتماعی جامعه کار و تولید اجرایی می شود.
وی همچنین تجهیز 50 خانه ورزش روستایی توسط اداره کل ورزش و جوانان و طرح مصون سازی 200 مهد کودک را از دیگر مصوبات 24 گانه برشمرد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان افزود: مصوبه ای نیز در حوزه اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر با فراهم کردن فضایی برای ایفای نقش گروه های مرجع مانند اصحاب فرهنگ و هنر، کارگردانان و تهیه کنندگان صدا و سیما، اعضای شوراهای شهر و روستا، دهیارها، فرمانداران و بخشداران و آموزش ضمن خدمت کارکنان دولت اجرایی خواهد شد.
او ادامه داد: مصوبه دیگری نیز مرتبط با حوزه پیشگیری و بهبود بیماریهای عفونی و پرخطر مانند "اچ آی وی" و "هپاتیت" در زندان ها و مراکز نگهداری معتادان اجرا می شود.
هدایت از دیگر مصوبات 24 گانه را کمک به تجهیز و رفع کمبود ایستگاه های بازرسی نیروی انتظامی و همچنین تجلیل از خانواده شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد.
براساس اعلام شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان، هم اکنون در استان اصفهان یکصد هزار معتاد وجود دارد.
6994 / 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/56856/24-مصوبه-در-حوزه-مقابله-با-مواد-مخدر-در-اصفهان-اجرا-می-شود
بستن   چاپ