پیام سپاهان
رییس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان:
بهره‌گیری از پتانسیل علمی در رفع مشکل خشکسالی ضروری است
سه شنبه 30 مرداد 1397 - 16:09:17
پیام سپاهان - رییس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان گفت: جهاد دانشگاهی از طریق پتانسیل علمی خود آماده ارائه طرح‌های بسیاری در زمینه کمک به رفع مشکل خشکسالی در استان و کشور است.
مرتضی تیموری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، در حاشیه بازدید از نمایشگاه دوسالانه عکس ایسنا که در نگارخانه سیتی سنتر اصفهان در حال برگزاری است از پتانسیل علمی جهاد دانشگاهی اصفهان برای کمک به کم‌آبی و رفع این معضل خبر داد و اظهار کرد: طرح شناسایی آب‌های ژرف از پهنه گسل‌های استان ارائه شده و آماده عملی کردن این طرح برای شناسایی آب‌های ژرف در عمق 700 تا 3000 متری در سطح کشور و استان هستیم.
وی با تأکید بر اینکه خشکسالی و کمبود آب در اصفهان موضوعی نگران کننده است، تصریح کرد: افسردگی و دغدغه مردم اصفهان در عکس‌های نمایشگاه ایسنا به وضوح قابل مشاهده بود و مجموعه عکس‌های مربوط به خشکسالی به ما می‌گوید که باید در این حوزه بیشتر تلاش کنیم و در رفع آن کوشاتر باشیم.
رییس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان با ابراز تأسف از اینکه این طرح‌ها از سوی مسئولان استانی مورد توجه قرار نگرفته است، گفت: پس از مذاکرات متعدد در سطح ملی و استانی اعلام کردیم با اتکا به توان علمی خود در استان می‌توانیم در تأمین منابع جدید آب کمک کنیم. در این خصوص مذاکرات بسیاری با استانداری اصفهان صورت گرفته که منتظر پاسخ و عقد قرارداد هستیم.
وی تصریح کرد: مسئولان تضمین این طرح را خواستار شده‌اند. با اطمینان 98 درصدی می‌گوییم این طرح قابل تضمین است، چرا که تاکنون بیش از 190 پروژه اکتشاف آب، از سوی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی انجام گرفته که بیش از 90 درصد این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده و پروژه حفاری در کوهپایه و شناسایی آب، یکی از این موارد است.
تیموری تصفیه پساب و بازچرخانی آب در سیکل مصرف و هوشمندسازی آبیاری فضای سبز و باغات را از دیگر طرح‌های علمی جهاد به منظور صرفه‌جویی در مصرف آب عنوان کرد و گفت: اعلام آمادگی برای کمک در این بخش را به شهرداری اصفهان اعلام کرده و منتظر پاسخ از سوی شهرداری هستیم.
رییس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، فضای عکس‌ها را بسیار تأثیرگذار خواند و گفت: عکس فضایی خاطره‌انگیز و ماندگار است و زمانی که مستند و با علایق انسان همسو باشد، قطعاً تأثیرگذارتر خواهد بود. در این نمایشگاه مشکلات اجتماعی، همراه با رویدادهای سیاسی و تاریخی تأثیری عمیق بر خواننده داشت که علاوه بر خاطره‌انگیز بودن ذهن انسان را نیز درگیر می‌کند.
وی بابیان اینکه تصاویر موجد در نمایشگاه از جنبه‌های مختلف پیام‌هایی برای تماشاگر مخابره می‌کند، گفت: مجموعه تصاویر عکس‌های شهید بسیار زیبا و تأثیرگذار است و به ما گوشزد می‌کند که بیشتر پاسدار خون شهدا باشیم.
تیموری خاطرنشان کرد: مجموعه تصاویر از جنبه‌های علمی استان در نمایشگاه خالی بود؛ اصفهان به عنوان قطب علمی در کشور مملو از فرصت‌های علمی است که طی دو سال گذشته نیز دستاوردهای علمی و افتخارات بسیاری در اصفهان ثبت شده است که امیدواریم در نمایشگاه‌های دیگر به آن پرداخته شود.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/56883/بهره‌گیری-از-پتانسیل-علمی-در-رفع-مشکل-خشکسالی-ضروری-است
بستن   چاپ