پیام سپاهان
به مناسبت روز نهم ذی الحجه؛
دعای عرفه در نقاط مختلف شهر اصفهان برپا می‌شود
سه شنبه 30 مرداد 1397 - 16:09:30
پیام سپاهان - اصفهان - به مناسبت روز نهم ذی الحجه مراسم قرائت دعای امام حسین (ع) در روز عرفه در نقاط مختلف شهر اصفهان برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر ، نهم ذی الحجه معروف به روز عرفه روزی است که حجاج بیت الله احرام از شهر مکه به صحرای عرفات آمده و در آنجا به راز و نیاز و دعا می‌پردازند.
بر اساس برخی روایات این دعای معروف را امام حسین (ع) در کنار کوه جبل الرحمه قرائت کردند و از آنجا عازم کربلا شدند، بر این اساس حجاج نیز پس از اقامه نماز ظهر و عصر در این روز دعای روز عرفه را در کنار این کوه قرائت می‌کنند و مسلمانان در هر کجای جهان نیز با اقتدا به سرور و سالار شهیدان به قرائت این دعا در مساجد و امان مذهبی می‌پردازند.
همگام با مردم کشورمان به مناسبت روز نهم ذی الحجه مراسم قرائت دعای امام حسین (ع) در روز عرفه در نقاط مختلف شهر اصفهان برپا می‌شود.
همچون سال‌های گذشته مصلای دانشگاه اصفهان از جمله مناطق مرکزی شهر است که میزبان مهمانان روز عرفه است، همچنین مراسم روز عرفه در باغ رضوان اصفهان قطعه شهدا، گلستان شهدا و بسیاری از مساجد و امامزاده‌های شهر اصفهان برگزار می‌شود ضمن اینکه 33 پل اصفهان نیز میزبان مردم مومن اصفهان برای قرائت دعای عرفه خواهد بود.
زیارت امام حسین (ع) از دیگر اعمال مهمی است که برای این روز وارد شده است و مطابق روایات هر کس نتواند در این روز در کربلا باشد می‌تواند از راه دور به زیارت حضرت بپردازد.
گفتنی است برای این مراسم ساعات مختلفی در نظر گرفته شده است، مراسم در دانشگاه اصفهان و گلستان شهدا قرار است راس ساعت 15 برگزار شود و مساجد محلی شهر نیز از ساعت 17 پذیرای مردم مومن اصفهان هستند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/56895/دعای-عرفه-در-نقاط-مختلف-شهر-اصفهان-برپا-می‌شود
بستن   چاپ