پیام سپاهان
حضور معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در جمع اعضای شورای شهر
سه شنبه 30 مرداد 1397 - 16:28:50
پیام سپاهان - معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با حضور در شورای شهر کیش به سوالات اعضای این شورا پاسخ داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌ الملل سازمان منطقه آزاد کیش، علیرضا قائدیان عصر دوشنبه 29 مرداد ماه جاری در دفتر شورای شهر کیش حضور یافت و در خصوص برخی مسائل گردشگری جزیره کیش به بحث و تبادل نظر پرداخت.
وی با اشاره به اینکه شورای شهر نقشی بسیار مهم و کلیدی در جوامع شهری دارد گفت: شورای شهر بر اساس قانون اساسی با هدف تسریع در انجام برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و از طریق مشارکت و همکاری مردم جهت اداره امور شهر و روستا تشکیل شده است و به عنوان یک پارلمان کوچک درجوامع شهری پیگیر مطالبات مردم است.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: شورای شهر پل ارتباطی بین مردم و مسوولان دستگاه‌های اجرایی و انتقال دهنده نیازمندی‌های آنان به مسوولان است و حضور بنده در این جمع به منظور پاسخگویی به برخی سوالات مردم است.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در پاسخ به سوالی در خصوص کارت‌های هدیه نقدی در بدو ورود گردشگران و مسافران به کیش گفت: علی‌رغم برخی ضعف‌ها و کمبودهای این طرح جدید، بیش از 20 میلیارد تومان یعنی روزانه حدود 300 میلیون تومان وارد بازار کیش می‌شود و این کمک بسیار خوبی به رونق کسب و کار تُجار، بازرگانان و کسبه کیش است.
وی همچنین در خصوص موضوع بوم‌گردی و احداث دهکده گردشگری گفت: سازمان منطقه آزاد کیش این آمادگی را دارد که زیرساخت‌های بوم‌گردی در منطقه روستای باغو را انجام دهد و بخش خصوصی به ایجاد بوم‌گردی و احداث دهکده گردشگری مبادرت ورزد.
این مسوول گردشگری در سازمان منطقه آزاد کیش به افزایش نسبی ورود گردشگر در تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت: طبق نظرسنجی‌ها دریا، پلاژ و تفریحات دریایی و آبی مورد توجه بیش از 84 درصد مسافران و گردشگران است و خرید از بازارها متأثر از کیفیت کالاها و اجناس موجود در بازار و همچنین قیمت آن نسبت به سرزمین اصلی، در اولویت‌های بعدی گردشگران در سفر به جزیره می باشد.
قائدیان در بخش دیگری از گفت و‌ گوی خود با اشاره به اینکه معاونت گردشگری به طور مرتب با اعضای صنوف مختلف جلسه و نشست‌های جداگانه داشته است خاطر نشان ساخت: همزمان با دهمین نمایشگاه گردشگری، هتلداری و خدمات سفر کیش جلسه‌ای با حضور تمامی صنوف گردشگری و دست اندرکاران آژانس‌ها و تورهای مسافرتی، هتل‌ها، اماکن اقامتی، ورزش‌های آبی و دریایی، شناورهای موزیکال برگزار خواهد شد.
قائدیان در این نشست که بیش از دو ساعت ادامه داشت به سوالات اعضای شورای شهر در خصوص نرخ بلیت هواپیما، پروازهای کیش ایر، موضوع نرخ اشغال هتل‌ها و اماکن اقامتی در ایام جشنواره تابستانی، ساماندهی آژانس‌های مسافرتی و کانترهای گردشگری، بوم‌گردی و احداث دهکده گردشگری، تشکیل کارگروه گردشگری و راه‌ اندازی اتاق فکر برای ساماندهی موضوعات گردشگری، ایجاد غرفه‌های صنایع دستی منطقه آزاد کیش، گردشگری سلامت و ... پاسخ داد.
یاد آور می‌شود محمد نبی شرفی، بدریه بحرینی، ایرج شرف‌زاده، محمد طاهری و محمد جاسم‌پور از اعضای پنجمین دوره شورای شهر کیش هستند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/56916/حضور-معاون-گردشگری-سازمان-منطقه-آزاد-کیش-در-جمع-اعضای-شورای-شهر
بستن   چاپ