پیام سپاهان
علیرغم کاهش ورود 35 درصدی مسافر به برخی شهرها و دیگر مناطق آزاد؛
جزیره کیش شاهد رشد 10 درصدی ورود مسافر و گردشگر است
چهارشنبه 7 شهريور 1397 - 17:22:44
پیام سپاهان - دکتر انصاری لاری گفت: علیرغم کاهش 35 درصدی مسافران و گردشگران و تعطیلی واحد های تجاری در برخی شهرها و مناطق آزاد کشور، جزیره کیش به واسطه تدابیر اتخاذ شده، شاهد رشد 10 درصدی ورود مسافر بوده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، نشست فصلی مدیران تشکل های هتلداری استان های کشور چهارشنبه 7 شهریور با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، رییس جامعه هتلداران کشور، مدیرعامل انجمن خیریه رها، هیات مدیره جامعه هتلداران ایران، مدیران جوامع هتلداری استانها و معاون گردشگری و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.
دکتر انصاری لاری ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست در حاشیه دهمین نمایشگاه بازار سفر کیش و با اشاره به حضور یاسر هاشمی مدیرعامل انجمن خیریه رها گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی بنیان گذار ایرانی نوین پس از جنگ است و جزیره کیش مرهون خدمات و تفکر ارزشمند ایشان است. مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی با توسعه جزیره کیش تلاش داشت نمونه ای استاندارد برای ارتقاء کل کشور ایجاد کند تا از نظر آرامش، امنیت، زیبایی و فرهنگ شهرنشینی در همه کشور شاهد تسری این استانداردها باشیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه با تقدیر از جامعه هتلداران کشور که در جهت انجام مسئولیت های اجتماعی، خدمات دهی به خانواده های بیماران را مورد توجه قرار داده اند افزود: اهتمام جامعه هتلداران کشور در رفع مشکلات مربوط به اسکان خانواده های بیماران اقدامی بسیار ارزشمند است و جای تقدیر دارد. بسیاری از خانواده ها علاوه بر مشکلات فرد بیمار به دلیل مشکلات جسمی و روانی که دیگر اعضا در حین درمان فرد بیمار دچار می شوند با معضلاتی بیشتر از بیماری به خانه باز می گردند که توجه تشکل های اقتصادی به این موضوع می تواند کمک بزرگی به رفع این گونه مشکلات باشد.
وی در ادامه با تبریک اعیاد قربان و غدیر خم گفت: اقتصاد کشور امروز دچار دشواری های زیادی است و مجموعه هتلداران ما نقش مهمی دارند و اگر بخواهیم این دوران مدیریت شود باید همه اجزاء و ارکان اقتصادی کشور نقش خود را به درستی ایفا کنند.
دکتر انصاری لاری تصریح کرد: اگر معتقدیم دوران رکودی را در حال سپری کردن هستیم و فشارهای اقتصادی از خارج از کشور تحمیل می شود باید نسبت به نقش آفرینی خود به عنوان تشکل های اقتصادی بازنگری جدی داشته باشیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه جزیره کیش به واسطه تمهیدات اجرا شده و همراهی و همکاری بخش های اقتصادی و جامعه هتلداران در شرایط دشوار کنونی رشد 10 درصدی ورود گردشگران را داشته است گفت: در حالیکه شاهد کاهش 35 درصدی مسافران و تعطیلی واحدهای تجاری در برخی شهرها و مناطق آزاد کشور هستیم، جزیره کیش به واسطه تدابیر اتخاذ شده نه تنها کاهش گردشگری نداشته بلکه شاهد رشد 10 درصدی ورود مسافران بوده است.
دکتر انصاری لاری تبیین وضعیت رقابتی را لزوم برنامه ریزی های آتی برشمرد و گفت: مشخص شدن نقش کیش در گردشگری کشور از این نظر حائز اهمیت است که بخشی از گردشگران ایرانی را که به کشورهای حاشیه خلیج فارس سفر می کنند به کیش جذب کنیم و جزیره کیش را از نظر جاذبه ها و ظرفیت ها به نقطه رقابت با مقاصد منتخب گردشگران ایرانی در حوزه خلیج فارس برسانیم تا به اقتصاد ملی کشور کمک کنیم. این موضوع هدف و آرمان ما در اقدامات اجرایی است.
وی ادامه داد: بر اساس آمارهای ارائه شده توسط رییس جامعه هتلداران کشور از بین حدود 2 هزار هتل فعال کشورمان 7 درصد از ظرفیت هتل، اتاق و تخت اقامتی متعلق به جزیره کیش است و از بین 53 هتل 5 ستاره کشور 11 هتل در جزیره کیش وجود دارد که 20 درصد از آمار کشوری است.
دکتر انصاری لاری تاکید کرد: برنامه ما درکیش این است که با توجه به شرایط خاص کیش این جزیره به مقصد گردشگری پنج ستاره تبدیل شود. در این خصوص آماده هستیم در همکاری مشترک بین سازمان منطقه آزاد کیش، سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و جامعه هتلداران کشور در کیش مدرسه عالی هتلداری را راه اندازی کنیم و جزیره کیش به مرکز آموزش عالی هتلداری، پذیرایی و خدمات حوزه گردشگری تبدیل شود. جزیره کیش به لحاظ زیرساخت های موجود و سهولت تردد برای اساتید بین المللی به دلیل عدم نیاز به دریافت روادید، ظرفیت های خوبی برای اجرای این طرح دارد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اعلام آمادگی در این خصوص گفت: جزیره کیش می تواند محل فعالیت یک مدرسه عالی هتلداری با استانداردهای بین المللی باشد. لذا از فعالان این حوزه و مسئولان سازمان میراث فرهنگی در خصوص راه اندازی این مرکز دعوت به همکاری می کنم.
وی در پایان صبر، مقاومت و تکیه بر خرد ورزی را سه عامل گذر از بحران ها برشمرد و گفت: کشور ما از بحران های بسیاری گذر کرده و با تکیه بر این سه عامل و توکل بر خداوند از شرایط امروز نیز به خوبی گذر خواهیم کرد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/57687/جزیره-کیش-شاهد-رشد-10-درصدی-ورود-مسافر-و-گردشگر-است
بستن   چاپ