پیام سپاهان
مسابقات آکروژیم لیگ باشگاههای کشوردر اصفهان آغاز شد
پنجشنبه 8 شهريور 1397 - 22:54:30
پیام سپاهان - اصفهان- مرحله نخست مسابقات آکروژیم لیگ باشگاههای کشور روز پنجشنبه در خانه ژیمناستیک اصفهان آغاز شد.
به گزارش ایرنا، رئیس شاخه آکروژیم فدراسیون و دبیر هیات ژیمیناستیک استان اصفهان در آیین افتتاحیه این رقابتهای ورزشی افزود : 140 ورزشکار پسر در قالب 38 تیم از 16 باشگاه کشور در این مسابقات به مدت 2 روز با یکدیگر رقابت می کنند.
علی نکویی گفت : با توجه به استانداردهای جهانی، برای نخستین ‌بار گروه سنی 11 تا 16 سال به گروه‌های سنی این مسابقات اضافه شده است.
وی اظهارداشت : اصفهان در بخش دختران برای نخستین ‌بار در شاخه آکروژیم شروع به فعالیت کرد و در این آیین به صورت نمادین حرکاتی را انجام دادند تا استان‌ های دیگر برای فعالیت در بخش دختران ترغیب شوند.
رئیس شاخه آکروژیم فدراسیون و دبیر هیات ژیمیناستیک اصفهان اظهار امیدواری کرد لیگ کشوری مسابقات آکروژیم دختران از سال آینده برگزار شود، گفت : اصفهان مهد آکروژیم ایران است و حتی نفرات تیم ملی چهار نفره کمتر از 16 سال از این استان هستند.
به گفته نکویی در شش سال اخیر استان اصفهان در شاخه آکروژیم برتر بوده است.
وی بیان داشت : مسابقات قهرمانی کشور را پیش ‌رو داریم که به احتمال زیاد در بندرعباس برگزار می ‌شود و مرحله برگشت مسابقات آکروژیم لیگ‌ باشگاه‌های کشور دی ماه برگزار خواهد شد.
رئیس شاخه آکروژیم فدراسیون ژیمناستیک گفت : مسابقات انتخابی تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیای کره جنوبی را خواهیم داشت تا پس از انتخاب نفرات برتر اردوهای تیم ملی برگزار شود.
وی اضافه کرد : سال گذشته تیم ملی آکروژیم ایران در مسابقات قهرمانی آسیا که در قزاقستان برگزار شد مقام دوم و سوم تیمی را به دست آورد.
حرکات نمایشی تیم‌های 2 و سه نفره دختران کمتر از هشت سال و 2 ورزشکار رده سنی کمتر از هشت و 10 سال پسر اصفهانی از دیگر برنامه های جنبی آیین افتتاحیه این رقابتهای کشوری بود.
به گزارش ایرنا، آیین افتتاحیه مرحله نخست مسابقات آکروژیم لیگ باشگاه‌های کشور با حضور دبیر فدراسیون ژیمناستیک، رییس شاخه آکروژیم فدراسیون و دبیر هیات ژیمیناستیک اصفهان و شماری از مسوولان اداره‌کل ورزش و جوانان اصفهان، پیشکسوتان ژیمناستیک در خانه ژیمناستیک برگزار شد.
این مسابقات در سه رده سنی 16- 11، 18- 12 و بزرگسالان بالای 15 سال در بخش پسران در قالب تیم‌های 2 و چهار نفره در اصفهان برگزار می‌ شود.
مسابقات آکروژیم لیگ باشگاه‌های کشور به صورت سالانه برگزار می‌شود ، رشته آکروژیم از سال 85 به طور رسمی در ایران و اصفهان فعالیت خود را آغاز کرد.
آکروژیم در واقع همان ژیمناستیک هنری است که به جای استفاده از اسباب و لوازم ژیمناستیک از جمله دارحلقه، بارفیکس و پارالل، برای اجرا از نفرات و اشخاص استفاده می‌شود که در عین حال باید حرکات با همان زیبایی اجرا شود.
/6026/8114

http://www.sepahannews.ir/fa/News/57758/مسابقات-آکروژیم-لیگ-باشگاههای-کشوردر-اصفهان-آغاز-شد
بستن   چاپ