پیام سپاهان
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی:
اقدامات تبلیغی، ضد فرهنگ است
شنبه 10 شهريور 1397 - 20:51:24
پیام سپاهان - معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در راستای فعالیت های فرهنگی، از انجام اقدامات تبلیغاتی باید دوری کرد، چرا که کار نمایشی، ضد فرهنگ است .
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری صبح امروز(شنبه) در دومین نشست سراسری معاونین فرهنگی و دانشجویی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید، برگزاری این نشست را بسیار ضروری خواند و اظهار کرد: اهمیت اقدامات فرهنگی در دانشگاه نیاز به بحث ندارد.
وی ادامه داد: تهاجم فرهنگی به صورت قتل عام فرهنگی جامعه را نشانه گرفته است و همین امر لزوم توجه به اقدامات فرهنگی را دوچندان می کند.
وی با بیان اینکه در دانشگاه ها دو نوع اقدام فرهنگی صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: در بخشی، اقدامات خاص فرهنگی شامل ترویج نماز، برگزاری مراسم دینی و مذهبی و اردوهای فرهنگی، تاکید بر پوشش مناسب، تبیین رفتار منطبق بر موازین شرعی و حاکمیت فضای انقلابی صورت می گیرد.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در سویی دیگر، اقدامات عام فرهنگی است که تامین اساتید و مربیان حوزه معارف و فرهنگ از جمله آن است.
وی تصریح کرد: همه دانشگاه باید جامعه را بسازند و این نگاه حضرت امام (ره) بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران است.
وی با تاکید بر اینکه مدیران دانشگاه خود را باید خدمتگزار دانشگاه بدانند، اظهار کرد: حرکت تحولی در علوم انسانی باید اجرا شود و از اتکا به علوم غربی در این حوزه باید اجتناب کرد. تحول علوم انسانی در دانشگاه باید به یک موج تبدیل شود و این یک اقدام فرهنگی صحیح است.
کلانتری ادامه داد: مفتخر هستیم که سریع تر از هر کشور دیگری منابع تولیدی علمی غرب را به روز ترجمه و در اختیار جامعه قرار می دهیم، اما باید بدانیم که می توانیم در حوزه علوم انسانی خودمان تولیدکننده باشیم.
وی تاسیس جهاد دانشگاهی، انتشارات سمت، دفتر همکاری های حوزه و دانشگاه، در زمان انقلاب فرهنگی را نشان از اسلامی شدن کشور دانست و گفت: از همان ابتدای انقلاب به مسایل فرهنگی ورود شد و همین امر توسعه دانشگاه ها در کشور را میسر ساخت، به گونه ای که تعداد دانشگاه ها در کشورگسترش یافت.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: سند راهبردی فرهنگی دانشجویی نقشه راه است؛ شورای فرهنگی و اتاق فکر فرهنگی دانشگاه برای حرکت فرهنگی باید تمام قوا فعالیت داشته باشد.
اسلامی شدن بیشتر دانشگاه، با ابلاغ آیین نامه جدید عفاف و حجاب
مدیر کل قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی نیز در ادامه این نشست، عفاف و حجاب را یکی از مهم ترین دغدغه های موجود در دانشگاه اعلام کرد و گفت: اقدامات بسیاری در این زمینه انجام شده و اکنون پیش نویس آیین نامه جدید عفاف و حجاب در دانشگاه ها تهیه و در این نشست دو روزه بررسی و تایید نهایی می شود.
حجت السلام عباسعلی رستمی با تاکید بر اینکه این بخشنامه برگرفته از مصوبات انقلاب فرنگی در خصوص عفاف و حجاب است، تصریح کرد: در صورت ابلاغ نهایی این آیین نامه، به سوی اسلامی شدن بیشتر دانشگاه ها حرکت خواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد: در آیات و روایات دینی آمده است که عفاف و حجاب باید به صورت یک قانون مدون و صحیح تدوین شود.
رستمی با بیان اینکه در این آیین نامه تمام زیرساخت ها آماده شده است، افزود: آیین نامه شامل چند بخش است که در بخش های مختلف، ارتباطات تشویقی و معرفتی، بالا بردن سطح آگاهی، ممنوعیت های مربوط به موارد حجاب و عفاف، ارتباط اساتید با دانشجویان ارائه شده است.
مدیرکل قرآن وعترت دانشگاه آزاد اسلامی هم‌چنین از تشکیل کارگروه خبر داد و گفت: تشکیل کارگروه یکی از موارد اصلی این بخشنامه است و به گونه ای تنظیم شده تا تمام مسئولان دانشگاه در اجرای آن دخیل باشند.
به گزارش ایسنا، دومین نشست سراسری معاونین فرهنگی و دانشجویی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی واحد اصفهان (خوراسگان) به مدت دو روز، در حال برگزاری است. در این نشست، آیین نامه جدید عفاف و حجاب دانشگاه های آزاد کشور ارائه و موارد آن بررسی می شود.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/59792/اقدامات-تبلیغی،-ضد-فرهنگ-است
بستن   چاپ