پیام سپاهان
94 شرکت تعاونی در اردستان فعال است
دوشنبه 12 شهریور 1397 - 12:52:56 AM
ایرنا
پیام سپاهان - کاشان- رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان از فعالیت نزدیک به 94 شرکت تعاونی در این شهرستان خبر داد.
  جمشید عامری  به مناسبت هفته تعاون در جمع خبرنگاران گفت: 180 شرکت تعاونی در شهرستان اردستان ثبت شده که 52 درصد آنها فعال و 86 تعاونی نیز غیر فعال و راکد هستند.
وی فعالیت بیشتر شرکت های تعاونی فعال شهرستان اردستان را در بخش های کشاورزی، دامداری، خدماتی و مصرف عنوان کرد و افزود: امسال سه تعاونی جدید در زمینه دامداری، صنایع دستی و آموزشی نیز به ثبت رسیده و راه اندازی شده است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان بزرگترین مشکل های پیش روی شرکت های تعاونی در این شهرستان را نبود نقدینگی و کمبود آب عنوان کرد.
او در ادامه با اشاره به انتخاب 40 شرکت تعاونی برتر استان اصفهان بیان کرد: شرکت تعاونی کشاورزی و دامداری بانوان این شهرستان نیز جزء برترین ها بوده و مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.
عامری اضافه کرد: مبلغ سه میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات اشتغال روستایی برای این شرکت تعاونی مصوب و به بانک عامل جهت پرداخت ابلاغ شده است.
وی همچنین به مرحله پایانی ساخت یک کارخانه فولاد در این شهرستان اشاره کرد و گفت: بخش نخست این کارخانه در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد و در مجموع برای 250 نفر فرصت شغلی ایجاد می کند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان در ادامه نیز عنوان کرد: کارگاه های فعال در راستای اجرای طرح مشوق بیمه ای می توانند با جذب یک نفر دانش آموخته دانشگاهی به ازای هر 2 نفر بیمه شده، از 20 درصد معافیت پرداخت حق بیمه سهم کارفرما تا مدت 2 سال برخوردار شوند.
او تعداد شاغلین شهرستان اردستان را نزدیک به 13 هزار نفر و نرخ بیکاری را 9.7 درصد اعلام کرد.
شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/59958/94-شرکت-تعاونی-در-اردستان-فعال-است
بستن   چاپ