پیام سپاهان
اجتماعی سازی در شهرهای جدید از مهم‌ترین رویکردهای ماست
دوشنبه 12 شهریور 1397 - 9:09:38 AM
مهر
پیام سپاهان- حبیب الله طاهرخانی در آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های شهر جدید بهارستان اظهار داشت: این شهر با جمعیت 100 هزار نفری از نظر گستره فعالیت های عمرانی و جلب کردن جمعیت از شهرهای فعال کشور است.

وی افزود: زمانی که جمعیت شهرهای جدید به 100 هزار نفر می‌رسد نیازهای جدید بروز کرده و این امر فرصت هایی را در اختیار شهر می‌گذارد چراکه بسیاری از فعالیت‌های آن دارای صرفه اقتصادی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید از فضای کلان سرمایه گذاری استان و شهرها برای فعالیت‌های خود بهره مند شویم،‌ بیان داشت: بر این اساس دو موضوع کلیدی باید در دستور کار  باشد که یکی دسترسی و حمل و نقل مناسب میان اصفهان و شهر جدید است.

اقبال به سکونت و سرمایه‌گذاری با افتتاح متروی بهارستان

وی با بیان اینکه پروژه قطار شهری اصفهان - بهارستان پیشرفت خوبی دارد، تاکید کرد: امروز پروژه ایستگاه بهارستان کلنگ زنی و تا 18 ماه آینده قطعا افتتاح می‌شود که افتتاح این پروژه تاثیر ویژه در جایگاه بهارستان خواهد داشت و اقبال به سکونت و سرمایه گذاری در این شهر افزایش پیدا می کند.

طاهرخانی با اشاره به اینکه مجموعه وزارت راه و شهرسازی به شدت درگیر تکمیل مسکن مهر بوده است، ابراز داشت: در طول این مدت مجموعه شرکت عمران بار کاستی سایر دستگاه ها در ارائه خدمات روبنایی مسکن مهر را به دوش کشیده است.

افتتاح 9 واحد آموزشی در شهرهای جدید

وی با اشاره به اینکه در هفته دولت 9 واحد آموزشی افتتاح شد که 6 مورد در فولادشهر، دو واحد در بهارستان و یک مورد نیز در شهر مجلسی افتتاح شد، گفت: در مجموعه ساخت 100 مدرسه دیگر را در دستور ساخت داریم که بخش عمده به مناسبت 22 بهمن افتتاح می‌شود.

انجام خدمات روبنایی

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه انجام خدمات روبنایی مانند ساخت کلانتری، مساجد، فضاهای بازی و غیره از رویکردهای ماست، تصریح کرد: وجه بعدی کار ما اجتماعی سازی است.

وی ادامه داد: در واقع ساکنین سایت‌های مسکونی مختلف تنها به واسطه در پروژه های بزرگ و ناخواسته در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند اما از نظر سطح سواد، درآمد و غیره ممکن است همسان نباشند و بر این اساس تبدیل آنها به یک اجتماع از فعالیت های ویژه ماست.

طاهرخانی تاکید کرد: بدین ترتیب با برگزاری جشنواره، یادواره و غیره مردم را باهم آشنا کنیم تا اجتماع مدنظر و قوام دهنده جامعه شکل گیرد.

اعتقادی به شروع پروژه با تصدی گری دولت نداریم

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ابراز داشت: انتقاداتی بر این مبنا مطرح شده است که وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم و دوازدهم پروژه مسکونی را شروع نکرده است اما ما اعتقادی به شروع پروژه با تصدی گری دولت نداریم چراکه باعث اتلاف منابع می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه انتقاد به مسکن مهر موجب مسئولیت‌پذیری دولت در ارتقاء و انجام‌ این طرح شد، ابراز داشت: مسکن مهر از سیاست‌های دولت قبلی است اما ما تمام تلاش خود را برای اتمام آن به کار بستیم.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/60883/اجتماعی-سازی-در-شهرهای-جدید-از-مهم‌ترین-رویکردهای-ماست
بستن   چاپ