پیام سپاهان
اقتصاد آینده ایران برپایه علم و فناوری خواهد بود
دوشنبه 12 شهريور 1397 - 12:42:23
پیام سپاهان - اصفهان - معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت : شرایط اقتصادی در حال تغییر است و در آینده نزدیک علم و فناوری، جای اقتصاد مبتنی بر بودجه نفت را خواهد گرفت.
به گزارش ایرنا، سورنا ستاری روز دوشنبه در سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری در اصفهان افزود : چهار سال گذشته در زمینه نسل جدید اقتصاد مبتنی بر شرکت های دانش بنیان، فعالیت های چشمگیری صورت گرفته است و به زودی این نسل و به طور کلی کارآفرینی بر مبنای علم و فناوری قدرت اول اقتصاد ایران خواهد شد.
وی با اشاره به این که وضعیت علمی و اقتصادی در جهان بر مبنای مفاهیم جدید شکل گرفته است ، اظهارداشت : محیط های کسب و کار سنتی رفته رفته جای خود را به استارتاپ ها می دهد و پارک ها و شهرک های علمی و تحقیقاتی با تولید علم ، نقش ویژه ای در اقتصاد ایفا می کنند.
ستاری با اشاره به ظرفیت های کشور در راستای رشد علم و فناوری خاطرنشان کرد : وجود 4،5 میلیون دانشجو ، 33 میلیون نفر در بازده زمانی 20 تا 40 سال، 49 میلیون نفر استفاده کننده از اینترنت و ضریب نفوذ بالای تلفن همراه در کشور، قابلیت هایی است که بیانگر آن است که اقتصاد آینده بر مبنای علم و فناوری خواهد بود.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به ضرورت تغییر اقتصاد مبتنی بر نفت اشاره و تصریح کرد: سال های گذشته شرکت های دانش بنیان ایرانی فعالیت های ویژه ای در کشور و جهان داشتند و برای مثال مجموعه های نانو تکنولوژی حدود 12 هزار میلیارد ریال فروش داشته اند.
ستاری به رشد استارتاپ های خدماتی اشاره کرد و گفت : در پنج سال آینده برترین شرکت ها، استارتارپ هایی هستند که با استفاده از نسل جوان، دست به کارآفرینی می زنند.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تغییر نظام آموزشی را اجتناب ناپذیر دانست و یادآور شد : در جهان کنونی آموزش همچنان ادامه می یابد و شهرهای نوآور و فناور، آموزشی فراگیر خواهند شد.
وی گسترش پارک های و شهرک های علمی و فناوری را به عنوان تحولی در حوزه آموزش برآورد کرد و افزود : شهرکهای علمی و فناوری محور توسعه و پیشرفت به شمار می روند.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به نقش ویژه نیروی انسانی در حوزه علوم و فنون جدید، بیان داشت : ایران در این عرصه رتبه بسیار خوبی در جهان دارد و در چهار سال گذشته در راستای حمایت ها و سرمایه گذاری برای نیروی انسانی موفق عمل کرده است.
سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری روز دوشنبه با حضور وزیر علوم و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در مهمانسرای عباسی این شهر آغاز شد.
در این کنفرانس سه روزه ، رئیس و دبیرکل انجمن پارک های علم و فناوری جهان، وزیر علوم افغانستان، سفرای بیش از 30 کشور و کارشناسان پارک های علم و فناوری 50 کشور جهان حضور دارند.
عنوان این کنفرانس' به سوی شهرها و جوامع پایدار، پرورش و ترویج اکوسیستم‌ های نوآوری ' است که از مجموع 158 مقاله رسیده به دبیرخانه از 30 کشور جهان، 53 مقاله کامل انتخاب و 27 مقاله به صورت شفاهی ارائه خواهد شد.
ایجاد زمینه تبادل نظر میان پارک ‌های علم و فناوری جهان از اهداف مهم برگزاری این کنفرانس می باشد و قرار است با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مذاکرات دو جانبه بین مدیران پارک‌ های داخلی و خارجی برگزار شود.
/6026/6994/6020

http://www.sepahannews.ir/fa/News/60884/اقتصاد-آینده-ایران-برپایه-علم-و-فناوری-خواهد-بود
بستن   چاپ