پیام سپاهان
کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری در اصفهان آغاز شد
دوشنبه 12 شهريور 1397 - 12:43:32
پیام سپاهان - اصفهان - سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری روز دوشنبه با حضور وزیر علوم و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در مهمانسرای عباسی این شهر آغاز شد.
به گزارش ایرنا، در این کنفرانس علمی و فناوری، رئیس و دبیرکل انجمن پارک های علم و فناوری جهان، وزیر علوم افغانستان، سفرای بیش از 30 کشور و کارشناسان پارک های علم و فناوری 50 کشور جهان حضور دارند.
در این کنفرانس که با عنوان " به سوی شهرها و جوامع پایدار، پرورش و ترویج اکوسیستم‌ های نوآوری " برگزار می شود، از مجموع 158 مقاله رسیده به دبیرخانه از 30 کشور جهان، 53 مقاله کامل انتخاب و 27 مقاله به صورت شفاهی ارائه خواهد شد.
ایجاد زمینه تبادل نظر میان پارک ‌های علم و فناوری جهان از اهداف برگزاری این کنفرانس می باشد و قرار است در جریان برگزاری آن، با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مذاکرات دو جانبه بین مدیران پارک‌ های داخلی و خارجی برگزار می شود.
اصفهان دو سال قبل در کنفرانس قبلی پارک های علم و فناوری جهان که به میزبانی مسکو برگزار شد به دلیل قدمت و فعالیت‌ های قابل توجه شهرک علمی و تحقیقاتی این استان به عنوان میزبان این رویداد علمی و فناوری برگزیده شد.
سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک‌ های علم و فناوری و مناطق نوآوری به مدت سه روز ادامه دارد.
شهر نانت فرانسه میزبان کنفرانس سال 2019 است و پارک‌ های علم و فناوری کشورهای اسلونی، مکزیک و اسپانیا نامزدهای میزبانی برگزاری سی و هفتمین کنفرانس جهانی پارک ‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری در سال 2020 هستند و میزبان نهایی با رای‌ گیری در نشست مجمع عمومی انجمن IASP در اصفهان تعیین خواهد شد.
به گزارش ایرنا، تعداد مراکز رشد فناوری کشور در سال 1391 حدود 131 مرکز بوده که در پایان سال 1396 به 193 مرکز رشد افزایش یافته است.
تعداد پارک‌ های علم و فناوری نیز از 31 پارک در سال 91 به 41 پارک در سال 1396 افزایش یافته است که این مراکز کانون اصلی رشد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان هستند.
تعداد شاغلان فعال در شرکت‌های دانش‌ بنیان از 19 هزار نفر در سال 1391 به بیش از 42 هزار نفر در سال 1397 افزایش یافته است.
هم اکنون بیش از 500 واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعالیت می‌کنند که این تعداد حدود 10 درصد واحدهای فناور مستقر در پارک‌های فناوری کشور را تشکیل می‌دهد.
همچنین حدود هفت هزار فناور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اشتغال دارند و 400 نفر از فناوران شاغل در شهرک دارای مرتبه علمی دکتری هستند که این موضوع نشان‌دهنده توفیق شرکت‌های دانش‌بنیان در جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.
3011/ 2093

http://www.sepahannews.ir/fa/News/60894/کنفرانس-جهانی-پارک-های-علم-و-فناوری-در-اصفهان-آغاز-شد
بستن   چاپ