پیام سپاهان
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:
به سمت دانشگاه‌های کارآفرین حرکت خواهیم کرد
دوشنبه 12 شهریور 1397 - 12:43:41 PM
ایسنا
پیام سپاهان - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امروز نیز دانشگاه‌های ما موظف هستند در همکاری نزدیک با پارک‌های علم و فناوری علاوه بر کمک به تامین پشتیبانی علمی و فکری، در تربیت نیروی انسانی به سمت دانشگاه‌های کارآفرین حرکت کنیم.
  منصورغلامی امروز (دوشنبه) در سی‌امین کنفرانس جهانی پارک‌های علم وفناوری که در هتل عباسی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: 43 پارک علم و فناوری در کشور داریم که قدیمی ترین آن اصفهان است، هم‌چنین تعداد قابل توجهی مراکز رشد در دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری داریم که از ایده های نو پشتیبانی می کند.
وی با بیان اینکه پارک های علم و فناوری محل استقرار شرکت های متعدد و دانش بنیان هستند، ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به پنج هزار شرکت در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد پشیتبانی می کنیم، هم‌چنین 42 هزار شغل در مجموع شرکت ها قرار گرفته و امیدوارم برای آینده دروازه های وسیعی به روی مشاغل باز شود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه بیش از 3700 خط علایم تجاری در این حوزه ها داشتیم، اظهار کرد: امروز نیز دانشگاه‌های ما موظف هستند در همکاری نزدیک با پارک‌های علم و فناوری علاوه بر کمک به تامین پشتیبانی علمی و فکری، در تربیت نیروی انسانی به سمت دانشگاه‌های کارآفرین حرکت کنیم تا بتوان از ظرفیت های موجود استفاده کرده و دانشجویانی تربیت شوند که ما را به هدف‌مان در خصوص فناوری نزدیک کنند.
وی با بیان اینکه دانشگاه ها در همین راستا برنامه ارایه می کنند، اضافه کرد: دانشجویان را باید با توان و استعداد خلاق برای شناسایی مسایل و چالش ها و هم‌چنین ارایه راهکار باید تربیت کنیم، هم‌چنین حضور مراکز رشد در کنار بیشتر دانشگاه های بزرگ سبب شکل گیری فرایندی می شود که در آن به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت خواهیم کرد.
غلامی با بیان اینکه برنامه هایی برای هم افزایی شرکت‌ها در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: برنامه های مشترک آینده خوبی را در افق نزدیک برای حضور فناوری در سطح جامعه و در اقتصاد کشور فراهم می کند، چرا که ارتباطات، هم افزایی و همکاری جهانی برای حل مشکلات دنیا و ترسیم آینده ای روشن بسیار موثر خواهد بود .
 


http://www.sepahannews.ir/fa/News/60900/به-سمت-دانشگاه‌های-کارآفرین-حرکت-خواهیم-کرد
بستن   چاپ