پیام سپاهان
رئیس کمیته انجمن جهانی پارک های علم و فناوری:
توسعه پایدار مشکل همه کشورهای دنیاست
دوشنبه 12 شهريور 1397 - 21:36:46
پیام سپاهان - اصفهان- رئیس کمیته مشاور انجمن جهانی پارک های علم و فناوری گفت: توسعه پایدار مشکل همه کشورها و پارک های علم و فناوری در جهان است.
"مک لین سیواندا" روز دوشنبه در حاشیه برگزاری سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری در اصفهان در گفت و گو با ایرنا با اشاره به حضور کشورهای مختلف جهان در این نشست افزود: چگونگی دستیابی به توسعه پایدار و اقتصاد دانش بنیان، یک مشکل جهانی و همگانی است.
وی گفت: کنفرانس اصفهان در پیشبرد صنعت پارک های علم و فناوری در دنیا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
رئیس کمیته مشاور انجمن جهانی پارک های علم و فناوری با اشاره به سخنان وزیر علوم تحقیقات و فناوری کشورمان در این کنفرانس گفت: اقتصاد ایران بعنوان یک اقتصاد دانش بنیان در حال حرکت و پیشرفت است.
وی افزود: سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری به بررسی مساله توسعه پایدار می پردازد و خروجی آن برای همه کشورهای شرکت کننده بسیار مفید و موثر خواهد بود.
سیواندا گفت: محل و زمان مناسبی برای برگزاری این کنفرانس انتخاب شده است.
کارشناس برنامه ریزی و توسعه اقتصاد از آلمان هم در این کنفرانس گفت: ارتقاء "استارت آپ ها"(شرکت های نوپا) برای رسیدن به توسعه دانش پایدار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
"کلوس کانزمن"(klaus kunzman) افزود: برای رسیدن به توسعه پایدار باید نگرش ها را تغییر دهیم و آینده نگر باشیم.
وی با بیان تاکید بر ضررورت همکاری با شرکت های دانش محور گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار باید با دانشگاه ها، کارشناسان، مدرسان و وکیلان ارتباط داشته باشیم و همه آنها را درگیر کار کنیم.
کانزمن با بیان اینکه چالش زیادی در راه رسیدن به توسعه پایدار وجود دارد، اظهار داشت: باید موانع موجود در این زمینه را حل و نگرانی ها را برطرف کنیم.
وی با اشاره به ضرورت برخورداری از نقشه راه برای ایجاد ارتباط و مشارکت راهبردی در این زمینه گفت: اطلاعات و داشتن رویکرد همه جانبه در این زمینه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
کارشناس برنامه ریزی و توسعه اقتصاد آلمان با بیان اینکه باید با پارک های علم و فناوری مطرح دنیا ارتباط برقرار و از آنها الگو برداری کنیم، گفت: برای ارتقاء دانش و توسعه اقتصادی باید از کشورهای اروپایی و چین الگوبرداری کنیم.
وی گفت: پاریس یک شهر گردشگری است که کارهای پایه ای خوبی در این پیوند انجام داده و در زمینه توسعه شهری پیشرفت خوبی داشته است.
به گزارش ایرنا، سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری، روز دوشنبه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در مهمانسرای عباسی این شهر آغاز شد.
در این کنفرانس سه روزه، رئیس و دبیرکل انجمن پارک های علم و فناوری جهان، وزیر علوم افغانستان، سفیران بیش از 30 کشور و کارشناسان پارک های علم و فناوری 50 کشور جهان حضور دارند.
عنوان این کنفرانس 'بسوی شهرها و جوامع پایدار، پرورش و ترویج اکوسیستم‌ های نوآوری' است که از مجموع 158 مقاله رسیده به دبیرخانه از 30 کشور جهان، 53 مقاله کامل انتخاب و 27 مقاله به صورت شفاهی ارائه خواهد شد.
ایجاد زمینه تبادل نظر میان پارک ‌های علم و فناوری جهان از اهداف مهم برگزاری این کنفرانس است و قرار است با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان، مذاکرات دو جانبه بین مدیران پارک‌ های داخلی و خارجی برگزار شود.
نزدیک به پنج هزار شرکت دانش بنیان با 42 هزار شغل در کشورمان فعال است.
ت 7150 /6027

http://www.sepahannews.ir/fa/News/60969/توسعه-پایدار-مشکل-همه-کشورهای-دنیاست
بستن   چاپ