پیام سپاهان
رییس انجمن جهانی پارک های علمی:
پارک های علم و فناوری ایران از جایگاه بالایی برخوردارند
دوشنبه 12 شهريور 1397 - 21:36:48
پیام سپاهان - اصفهان- رییس انجمن جهانی پارک های علمی(IASP) گفت: پارک های علم و فناوری ایران از لحاظ کمی و کیفی از جایگاه بالایی در بین کشورهای دنیا برخوردارند.
"جوزف پیکه" (Josep Pique) روز دوشنبه در حاشیه برگزاری سی و پنجمین کنفرانس بین المللی پارک های علم و فناوری در اصفهان در گفتگوی اختصاصی با ایرنا افزود: ایران از لحاظ تعداد پارک های علم و فناوری با کشورهایی مانند برزیل، اسپانیا و چین برابری می کند و این به معنای فعال بودن تولید علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان در این کشور است.
حدود 43 پارک علم و فناوری در کشورمان فعال است.
وی با اشاره به بازدید خود از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خاطرنشان کرد: در این بازدید از نزدیک با دستاوردهای شرکت های دانش بنیان مستقر در این مجموعه آشنا شدم و به این نکته پی بردم که این شرکت ها فقط در تولید علم فعال نیستند بلکه در تبدیل علم به فناوری و محصول دانش بنیان و رفع نیازهای جامعه و مناطق نزدیکشان نیز موفق هستند.
رییس انجمن جهانی پارک های علمی همچنین با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ نوآوری و کارآفرینی را باید از مدارس ابتدایی و متوسطه آغاز کرد، گفت: لازم است که کودکان و نوجوانان از طریق بازدید از مراکز علمی و تحقیقاتی و پارک های علم و فناوری با مقوله نوآوری، فن آفرینی و کارآفرینی آشنا شوند.
پیکه با اظهار خشنودی از برگزاری سی و پنجمین کنفرانس بین المللی پارک های علمی در اصفهان تاکید کرد: بانوان ایرانی حضور فعال و چشمگیری در این عرصه دارند که بازتاب جهانی خوبی خواهد داشت.
سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری روز دوشنبه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در مهمانسرای عباسی این شهر آغاز شد.
در این کنفرانس سه روزه، رئیس و دبیرکل انجمن پارک های علم و فناوری جهان، وزیر علوم افغانستان، سفیران بیش از 30 کشور و کارشناسان پارک های علم و فناوری 50 کشور جهان حضور دارند.
عنوان این کنفرانس' بسوی شهرها و جوامع پایدار، پرورش و ترویج اکوسیستم‌ های نوآوری' است که از مجموع 158 مقاله رسیده به دبیرخانه از 30 کشور جهان، 53 مقاله کامل انتخاب و 27 مقاله به صورت شفاهی ارائه خواهد شد.
نزدیک به پنج هزار شرکت دانش بنیان با 42 هزار شغل در کشور فعال است.
ت/6027/3011

http://www.sepahannews.ir/fa/News/60971/پارک-های-علم-و-فناوری-ایران-از-جایگاه-بالایی-برخوردارند
بستن   چاپ