پیام سپاهان
در شهر اصفهان
200 مذاکره در کنفرانس جهانی پارک های فناوری صورت می گیرد
دوشنبه 12 شهريور 1397 - 21:36:49
پیام سپاهان - اصفهان - دبیر سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری گفت: در طول برگزاری این رخداد جهانی در اصفهان، بیش از 200 مذاکره بین رئیسان شهرک علمی و تحقیقاتی و نمایندگان پارک های علم و فناوری ایران و دیگر کشورها صورت می گیرد.
حسن خاکباز روز دوشنبه در حاشیه این کنفرانس جهانی در گفت و گو با ایرنا، ابراز امیدواری کرد که تعداد قابل توجهی از این مذاکرات به عقد تفاهمنامه و افزایش مبادلات علمی و فناوری بین شهرک علمی و تحقیقاتی و نمایندگان پارک های علم و فناوری منجر شود.
او اضافه کرد: فناوری اطلاعات و ارتباطات، نرم افزار و سخت افزار، زیست فناوری و نانوفناوری از اصلی ترین مباحث علمی است که در این مذاکرات به آنها پرداخته می شود.
وی با ابراز خرسندی از برگزاری این رویداد علمی در اصفهان اظهار داشت: نخستین بار است که پس از 34 دوره برگزاری کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری شاهد برپایی آن در ایران و در شهر تاریخی اصفهان هستیم.
خاکباز ادامه داد: در این کنفرانس حدود 500 شرکت کننده از 50 کشور حضور دارند که بالغ بر 150 نفر از آنها را مدعوین کشورهای خارجی تشکیل می دهد.
وی تصریح کرد: عنوان این کنفرانس 'بسوی شهرها و جوامع پایدار، پرورش و ترویج اکوسیستم‌ های نوآوری' است که در آن از مجموع 158 مقاله رسیده به دبیرخانه از 30 کشور جهان، 53 مقاله کامل انتخاب و حدود 30 مقاله بصورت شفاهی ارائه خواهد شد.
دبیر سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری ابراز امیدواری کرد که در پایان این کنفرانس زمینه هرچه بیشتر حمایت از شرکت های دانش بنیان فراهم شود.
وی با اشاره به عضویت 400 نفر از 76 کشور در انجمن جهانی پارک های علم و فناوری خاطرنشان کرد: 30 پارک علمی و فناوری از ایران نیز در این انجمن عضویت دارند.
به گزارش ایرنا، سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری روز دوشنبه با حضور منصور غلامی وزیر علوم و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در مهمانسرای عباسی این شهر آغاز شد.
در این کنفرانس سه روزه، رئیس و دبیرکل انجمن پارک های علم و فناوری جهان، وزیر علوم افغانستان، سفیران بیش از 30 کشور و کارشناسان پارک های علم و فناوری 50 کشور جهان حضور دارند.
ایجاد زمینه تبادل نظر میان پارک ‌های علم و فناوری جهان از اهداف مهم برگزاری این کنفرانس به شمار می رود و قرار است با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مذاکرات دو جانبه بین مدیران پارک‌ های داخلی و خارجی برگزار شود.
ت /6027 /6020

http://www.sepahannews.ir/fa/News/60972/200-مذاکره-در-کنفرانس-جهانی-پارک-های-فناوری-صورت-می-گیرد
بستن   چاپ