پیام سپاهان
وزیرعلوم:
سه هزار و 500 شرکت در پارک های علم و فناوری مستقر شدند
سه شنبه 13 شهریور 1397 - 2:33:32 AM
ایرنا
پیام سپاهان - کاشان- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از استقرار سه هزار و 500 شرکت دانش بنیان کشور در پارک های علم و فناوری خبر داد.
  منصور غلامی در حاشیه‌ افتتاح چند طرح دانشگاهی در کاشان به خبرنگاران گفت: 42 هزار فرصت شغلی با راه اندازی پارک های علم و فناوری تا کنون در کشور ایجاد شده است.
وی با اشاره به اشتغال ایجاد شده در نتیجه ارتباط دانشگاه ها با مرکزهای رشد در کشور افزود: ایجاد شغل در پارک های علم و فناوری در قالب این شرکت های دانش بنیان بسیار ارزانتر از روش های سنتی می باشد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر حمایت از توسعه پارک های علم و فناوری اضافه کرد: شرکت های دانش بنیان در کنار اجرای برنامه های نوآور و فناور با یک پنجم هزینه مورد نیاز در بخش صنعت، فرصت شغلی ایجاد می کنند.
او در ادامه ساماندهی آموزش عالی را تکلیف قانون برنامه ششم توسعه و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برشمرد و بیان کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رشد کمی را در رشته های غیر ضرور و غیر قابل توجیه متوقف خواهد کرد اما حضور دانشگاه ها و مرکزهای آموزش عالی در سطح بین المللی هم جزئی از این طرح ساماندهی است.
غلامی گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری واحد‌های موجود را به سمت و سوی ماموریت گرایی در حوزه‌های علمی حمایت می کند که البته برخورداری رشته، واحد و یا مرکزی از توجیه علمی و توسعه‌ ای قابل بررسی است اما به طور عملی توسعه در این وزارتخانه متوقف می باشد.
وی با تاکید بر سنجش توانمندی های دانشگاه ها و مرکزهای علمی در خصوص ماموریت گرایی تشریح کرد: قانون برنامه ششم توسعه بر لزوم تعریف ماموریت های محلی برای برخی مرکزهای علمی و دانشگاه ها اشاره دارد زیرا این دانشگاه ها با همکاری‌ یکدیگر می توانند نقش موثری در یک منطقه و یا استان ایفا کنند.
 وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای شرکت در آئین آغاز عملیات اجرایی و یا بهره برداری از 6 طرح صنعتی، پژوهشی و رفاهی دانشگاه کاشان به این شهرستان سفر کرد.
شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/60985/سه-هزار-و-500-شرکت-در-پارک-های-علم-و-فناوری-مستقر-شدند
بستن   چاپ