پیام سپاهان
ایجاد 42 هزار فرصت شغلی توسط پارک‌های علم و فناوری
سه شنبه 13 شهریور 1397 - 10:20:45 AM
ایسنا
پیام سپاهان- منصور غلامی  در حاشیه‌ افتتاح چند طرح دانشگاهی این شهرستان، اظهار کرد: ایجاد شغل در پارک های علم و فناوری در قالب شرکت های دانش بنیان، اشتغال ایجاد شده در اثر ارتباط دانشگاه با مرکز رشد،  بسیار ارزان‌تر از روش های سنتی است.

وی تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان در کنار اجرای برنامه های نوآور و فناور با یک پنجم هزینه مورد نیاز در بخش صنعت، فرصت شغلی ایجاد می کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: ساماندهی آموزش عالی، تکلیف قانون برنامه ششم توسعه و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رشد کمی را در رشته های غیر ضرور و غیر قابل توجیه متوقف خواهد کرد، اما حضور دانشگاه ها و مرکزهای آموزش عالی در سطح بین المللی جزئی از این طرح ساماندهی است. 

وی افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری واحد‌های موجود را به سمت ماموریت گرایی در حوزه‌های علمی هدایت می کند که البته برخورداری رشته، واحد و یا مرکزی از توجیه علمی و توسعه‌ ای قابل بررسی است، اما به طور عملی توسعه در این وزارتخانه متوقف می شود.

غلامی بر سنجش توانمندی های دانشگاه ها و مرکزهای علمی در خصوص ماموریت گرایی تاکید کرد و گفت:  بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، تعریف ماموریت های محلی برای برخی مرکزهای علمی و دانشگاه ها الزامی شده است، زیرا این دانشگاه ها با همکاری‌ یکدیگر می توانند نقش موثری در یک منطقه و یا استان ایفا کنند.

 با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری 6 طرح علمی و آموزشی شامل آغاز عملیات اجرایی پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی، طرح پرورش زالو، بهره برداری از خوابگاه دانشجویی، موسسه مطالعات پیشرفته سعیدی، آزمایشگاه همکار استاندارد در پژوهشکده اسانس های طبیعی و بهره برداری از دستگاه تصفیه پسماند گلاب در دانشگاه کاشان انجام شد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/60997/ایجاد-42-هزار-فرصت-شغلی-توسط-پارک‌های-علم-و-فناوری
بستن   چاپ