پیام سپاهان
برداشت خرما در خور و بیابانک آغاز شد
سه شنبه 13 شهريور 1397 - 17:16:22
پیام سپاهان - اصفهان - برداشت خرما از سطح 250 هکتار نخلستان شهرستان خور و بیابانک از توابع استان سمنان آغاز شده است.
مدیر جهاد کشاورزی خور و بیابانک روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : از هر هکتار نخلستان با 200 نفر نخل به طور میانگین سه تن خرما برداشت می شود.
سید حکمت موسوی افزود : خور و بیابانک تنها شهرستان خرما خیز این استان است و هر ساله 750 تن خرما از نخلستان های منطقه تولید می شود.
وی کبکاب، کرمانی، خدشکن، خارک، زارشک، قصب و انواع زارشک را از ارقام خرمای خور و بیابانک برشمرد و افزود : زاهدی، پیارم ، مضافتی، برحی و مجول از دیگر رقم های کشت شده در باغ های خرماست.
مدیر جهاد کشاورزی خور و بیابانک ادامه داد : 200 هکتار از نخلستان روستاهای مهرجان و گرمه به عنوان قطب اصلی تولید خرما در شهرستان محسوب می شود که از مرغوبیت ویژه ای برخوردار است.
موسوی تعداد افراد فعال در فصل برداشت خرما را بیش از یکهزار و 200 نفر اعلام و اضافه کرد : کار برداشت خرما از اوایل شهریور آغاز می شود و تا نیمه دوم آبان ادامه دارد.
به گفته وی نخلستان های این شهرستان تا قبل از سرمای سال 86 افزون بر 780 هکتار بود و اکنون 350 هکتار آن باقی مانده است.
از مجموع 350 هکتار نخلستان در خوروبیابانک 250 هکتار آن اقتصادی و بقیه نهال است.
شهرستان خور و بیابانک 2 هزار و 200 هکتار زمین کشاورزی دارد و محصولات زراعی و باغی آن گندم، جو، آفتابگردان، چغندر، شلغم، پنبه، یونجه، زعفران، سیر، خرما، انار، پسته، زیتون، انجیر، بادام، گردو، توت و زردآلو است.
شهرستان خور و بیابانک با 12 هزار کیلومتر مربع وسعت در 420 کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.
9860/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/61028/برداشت-خرما-در-خور-و-بیابانک-آغاز-شد
بستن   چاپ