پیام سپاهان
مخاطب شناسی حلقه مفقوده سینمای کودک است
چهارشنبه 14 شهريور 1397 - 17:40:04
پیام سپاهان - اصفهان - برخی کارگردانان و فیلنامه نویسان کودک و نوجوان بر این باورند که سینمای کودک و نوجوان باید به فضایی برای جذب مخاطب در این گروه سنی تبدیل شود.
این عده روز چهارشنبه در حاشیه سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در اصفهان بر پرداختن به مسائل تربیتی، نیازهای روز کودکان و نوجوانان و چالش های این روز آنها در قالب ساخت فیلم های سینمایی برای آنها تاکید کردند.
یک فیلنامه نویس در این رابطه به ایرنا گفت: آثاری که در سینمای کودک و نوجوان تولید می شود باید نه درباره بلکه برای این گروه سنی تولید شود.
علی اکبر قاضی نظام افزود: اگر سمت و سوی فیلم ها برای کودکان و نوجوانان باشد می تواند هم در انتقال ارزش های فرهنگی و هنری و هم برقراری ارتباط خوب با این گروه سنی موفق و جذاب باشد.
یک نویسنده کودک و نوجوان نیز گفت: باید در ساخت آثار سینمایی کودکان و نوجوانان، به تربیت توجه جدی شود تا این آثار تاثیر و جذابیت بیشتری برای آنها داشته باشد.
مرتضی آسمانی افزود: ابزار هنری بویژه سینما می تواند شیوه ای تاثیر گذار برای نهادینه کردن فرهنگ و پرورش کودکان و نوجوانان برای آینده ای مطلوب باشد.
داور بخش جلوه گاه امید جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان نیز گفت: باید با به کارگیری روانشناسان و مشاوران در جریان فیلمسازی برای کودکان و نوجوانان به سمت کیفیت بخشی به این آثار پیش رویم.
عفت نجف پور افزود: بهره گیری از دیدگاه متخصصان و کارشناسان مشاوره و روانشناسی می تواند در شیوه های ارائه و ساخت فیلم های تربیتی و نیازها و چالش های روز کودکان و نوجوانان بسیار موثر باشد.
کارگردان و تهیه کننده فیلم های کودک و نوجوان از کشور " لتونی " نیز گفت: سینمای کودک باید دارای نقشی الهام بخش در زندگی کودکان و نوجوانان باشد.
پاول گومینکوف با اشاره به اهمیت سینمای کودک و نوجوان افزود: با توجه به اینکه نسل کودک و نوجوان آینده ساز جامعه است، فیلم ها و آثاری که برای آنها تولید می شود الهام بخش و دارای نتیجه ای به مراتب سرنوشت سازتر است.
یک کارگردان سینمای کودک و نوجوان نیز گفت: مضمون آثاری که در این فضا برای کودکان و نوجوانان تولید و عرضه می شود بر آینده آنها بسیار تاثیر گذار است.
سامول تادوسیان افزود: بر این اساس علاوه بر کیفیت بخشی به مضمون فیلمنامه ها باید سالن های سینما و تئاتر ویژه کودکان و نوجوانان احداث و ایجاد شود.
به گزارش ایرنا، سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان از هشتم شهریور با حضور شماری از شهروندان، علاقه مندان و مسئولان در میدان امام حسین (ع ) اصفهان آغاز شد.
در این جشنواره 86 فیلم در بخش های رقابتی بین الملل و سینمایی نمایش داده می شود.
در این مدت هشت فیلم پویانمایی از هشت کشور در بخش بین الملل سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان با یکدیگر به رقابت پرداختند.
پردیس‌ های سینمایی چهارباغ، فلسطین و 'سیتی سنتر' اصفهان، به نمایش فیلم های سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اختصاص داده شد.
اختتامیه این جشنواره چهارشنبه شب تالار کوثر اصفهان برگزار می شود.
6994/ 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/62064/مخاطب-شناسی-حلقه-مفقوده-سینمای-کودک-است
بستن   چاپ