پیام سپاهان
چهار تن چوب قاچاق در آران و بیدگل کشف شد
پنجشنبه 15 شهريور 1397 - 10:38:33
پیام سپاهان - کاشان- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل گفت: نزدیک به چهار تن چوب قاچاق تاغ از ابتدای سال جاری تا کنون از قاچاقچیان در این شهرستان کشف و ضبط شده است.
رضا شفیعی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا بیان کرد: 13 نفر از قاچاقچیان چوب به همراه محموله های تاغ در هشت عملیات جداگانه از سوی یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروی انتظامی شهرستان آران و بیدگل در سال جاری دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.
وی افزود: 11 نفر از متخلفان نیز در حال قطع درختان تاغ دستگیر شدند؛ نزدیک به 560 اصله درخت تاغ از سوی آنها قطع شده بود که پرونده ها در مرحله رسیدگی قضائی قرار دارد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل اضافه کرد: سودجویان به دلیل دوام آتش و گران بودن زغال چوب تاغ نسبت به قطع درختان اقدام می کنند و این امر عامل تخریب جنگل های دست کاشت این شهرستان می باشد.
او با اشاره به اقلیم کویری آران و بیدگل، بر اهمیت نگهداری از جنگل های دست کاشت بیابانی برای جلوگیری از هجوم شن های روان تاکید کرد و گفت: فعالیت های سودجویان و قطع درختان در سال های گذشته موجب از بین رفتن بخشی از تاغزارهای این شهرستان شده است.
شفیعی پیش تر از کشف و ضبط 10 تن تاغ و دستگیری 20 نفر از قاچاقچیان به همراه محموله های چوب در 15 عملیات جداگانه در سال گذشته خبر داده بود.
به گزارش ایرنا، شهرستان آران و بیدگل با گستره 610 هزار هکتاری دارای 102 هزار هکتار کانون بحران و یکی از مناطق در معرض خطر فرسایش بادی و توفان های ماسه ای کشور محسوب می شود.
شهرستان آران و بیدگل با برخورداری از نزدیک به 35 درصد از تاغزارهای استان در فاصله 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/62142/چهار-تن-چوب-قاچاق-در-آران-و-بیدگل-کشف-شد
بستن   چاپ