پیام سپاهان
بازدیدکنندگان خارجی امامزاده هلال (ع) 20 درصد افزایش یافت
پنجشنبه 15 شهريور 1397 - 19:04:12
پیام سپاهان - کاشان- مدیر اجرایی آستان امامزاده محمد هلال بن علی (ع) آران و بیدگل گفت: حضور گردشگران خارجی در این آستان مقدس از ابتدای سال جاری تا کنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی 20 درصدی داشته است.
به گزارش ایرنا، سید جواد تکیه روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران آران و بیدگل بیان کرد: نزدیک به 13 هزار نفر گردشگر خارجی با ملیت های گوناگون از فروردین ماه تا کنون از این آستان مقدس دیدن کردند.
وی افزود: به طور میانگین روزانه 70 تا 80 نفر گردشگر خارجی در حرم امامزاده محمد هلال بن علی (ع) حضور می یابند که بیشتر از کشورهای هلند، ایتالیا، فرانسه، اندونزی، پاکستان و مالزی هستند.
مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) گفت: برنامه هایی برای تبدیل این آستان مقدس، به قطب گردشگری مذهبی کشور در حال تدوین است که امیدواریم به زودی اجرا شود.
او با اشاره به نقش رسانه ها و پایگاه‌های داخلی و خارجی در معرفی این آستان مقدس یادآور شد: مجله فرانسوی 'تراول' چند سال پیش آستان این امامزاده والامقام را به عنوان چهل و هشتمین مکان با ارزش و دیدنی دنیا معرفی کرد.
به گزارش ایرنا، آستان مقدس محمد هلال فرزند بلافصل حضرت امام علی (ع) که در آران و بیدگل قرار دارد به ویژه در این چند سال گذشته مورد توجه بسیاری از جمله گردشگران خارجی قرار گرفته است.
محمد اوسط مشهور به هلال علی و محمد هلال که در شب نخست رمضان سال 14 ه‍.ق در مدینه به دنیا آمد، فرزند بلافصل علی بن ابیطالب و امامه می‌باشد؛ وی که نسبش از طرف مادر با دو واسطه به پیامبر مکرم اسلام می رسد، در 28 رمضان سال 64 ه‍.ق در آران و بیدگل درگذشت.
شهرستان آران و بیدگل با جمعیت بیش از 103 هزار نفر در فاصله 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/62177/بازدیدکنندگان-خارجی-امامزاده-هلال-(ع)-20-درصد-افزایش-یافت
بستن   چاپ