پیام سپاهان
ثبات ارزی راهکار ایجاد آرامش در بازار لوازم خانگی است
شنبه 17 شهريور 1397 - 17:22:56
پیام سپاهان - اصفهان- رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: با ثبات در بازار ارز، آرامش به بازار لوازم خانگی باز می گردد اما قیمت ها همچون سابق نخواهد شد چرا که در بخش مواد اولیه و هزینه های تمام شده تغییراتی ایجاد شده است.
رسول جهانگیری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نوسان و تغییرات در بازار ارز بر روی قیمت کالاها تاثیر گذار بوده است و عرضه کالا بر مبنای ارز وارداتی اثر خود را در بازار نشان می دهد.
وی با بیان اینکه لوازم خانگی تولید داخل در بخش عرضه با مشکلاتی مواجه است، گفت: فروشندگان نمی دانند چه کالایی را با چه نرخی خریداری و با چه نرخی بفروش برسانند و اینکه برخی از تولید کنندگان نمی توانند کالایی را عرضه کنند به این دلیل است که قیمت تمام شده کالا مشخص نیست.
رئیس اتاق اصناف اصفهان افزود: تولید کنندگان داخلی که کالاها را به صورت مونتاژ و یا تولید عرضه می کردند از ارائه به موقع کالا به بازار خودداری کردند و این اقدام سبب شد تا بازار لوازم خانگی با کمبود و تنش مواجه شود.
وی گفت: پیش تر کالا با ارز چهار هزار و 200 تومانی وارد می شد اما هم اینک کالا با ارزی 2 برابر قیمت قبل وارد می شود به همین دلیل است که قیمت تمام شده کالاها به جز کالاهای اساسی که در سبد خانوار بوده و ارز دولتی به آن تعلق می گیرد با قیمتی بالاتر در اختیار مردم قرار بگیرد.
جهانگیری با بیان اینکه باید به سمتی پیش رویم که آرامش نسبی به بازار برگردد، گفت: این اقدام مستلزم اعمال سیاست های بزرگ اقتصادی است.
وی افزود: شاید به صورت موردی تخلف، احتکار و ممانعت از فروش صورت بگیرد اما حرفه اصلی کاسب این است که کالایی را تولید کرده و یا خرید و فروش انجام دهد.
شهرستان اصفهان دارای 94 اتحادیه و 160 هزار واحد صنفی است.
0477/ 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/62268/ثبات-ارزی-راهکار-ایجاد-آرامش-در-بازار-لوازم-خانگی-است
بستن   چاپ