پیام سپاهان
پارچه زربافت آرامگاه علی بن محمد باقر (ع) رونمایی شد
شنبه 17 شهريور 1397 - 21:38:28
پیام سپاهان - کاشان- پارچه زربافت آرامگاه امامزاده علی بن امام محمد باقر (ع) در مشهد اردهال کاشان با حضور جمعی از مسئولان رونمایی شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون صنایع دستی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان روز شنبه در این آئین به خبرنگاران گفت: نقشه این پارچه اسلیمی و‌ با ذکر صلوات به خط کوفی بنایی نوشته شده است.
محمد بینوا افزود: 100 درصد تار و پود این پارچه در ابعاد 2.2 در 1.1 ابریشم طبیعی به همراه گلابتون است که از سوی یکی از هنرمندان کاشانی دارای نشان اصالت یونسکو، نشان ملی صنایع دستی و نشان درجه یک هنری در رشته زری بافی بافته شد.
بر اساس برخی اسناد، سلطان علی ابن محمد باقر (ع) برادر حضرت امام جعفر صادق (ع) در سال 113 ه.ق به دعوت اهالی فین از سوی پدر بزرگوارشان برای ترویج دین اسلام به ایران ماموریت یافت و پس از سه سال تلاش سرانجام در جنگی نابرابر به همراه جمعی از یارانش در خطه اردهال به شهادت رسید.
فرزند حضرت امام محمد باقر (ع) در روز 27 جمادی الثانی سال 116 ه.ق برابر با ماه مهر نزدیک به 55 سال پس از واقعه کربلا شهید شد که به همین مناسبت دومین جمعه مهرماه هر سال آئین سنتی مذهبی قالیشویان در مشهد اردهال کاشان (محل شهادت ایشان) برگزار می شود.
مشهد اردهال در 45 کیلومتری جنوب غربی کاشان قرار دارد.
شهرستان کاشان در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6136/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/62322/پارچه-زربافت-آرامگاه-علی-بن-محمد-باقر-(ع)-رونمایی-شد
بستن   چاپ