پیام سپاهان
عوارض جانبی در نوزادان زنان چاق
يکشنبه 18 شهريور 1397 - 15:11:12
پیام سپاهان - چاقی در زنان باردار، ریسک داشتن عوارض جانبی در نوزادان را بالا می برد.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان و به نقل از ژورنالobstet gynecol, محققان دانشکده پزشکی لوییس، به مقایسه ریسک مستقل عوارض جانبی نوادان بین نوزادان مادران چاق و غیر چاق بدون داشتن بیماری فشار خون بالا یا دیابت پرداختند.
این یک مطالعه ثانویه از یک کوهورت تک مرکزی انحام شده در 37_هفته بارداری از سال 2014-2010است. زنان با اختلالات فشار خون بالا و دیابت (پیش از بارداری و بارداری) از مطالعه خارج شدند. نتایج اولیه شامل موارد زیر بود.
عوارض جانبی نوزادان شامل مرگ، اختلال تنفسی، اسپیراسیون مکونیوم، سپسیس مورد ظن و تایید شده، انسفالوپاتی هیپوکسی-ایسکمی، هیپوترومی درمانی، یا صرع است. ترکیبی از عوارض جانبی نورولوژی نوزادان شامل انسفالوپاتی هیپوکسی-ایسکمی، هیپوترومی درمانی یا صرع است. نتایج اولیه مقایسه بین نوزادان مادران چاق و مادران غیرچاق بود.
از میان 6458زن شرکت کننده در مطالعه،3311نفر چاق بودند. پس از تعدیل کردن نتایج بر اساس نژاد، نوزادان بیماران چاق به طور قابل توجهی ریسک بالاتری برای داشتن عوارض جانبی (9.2 درصد در زنان چاق در برابر 7.2 درصد در زنان غیر چاق) و اختلالات نورولوژی نوزادان (0.7 درصد در زنان چاق نسبت به 0.3 درصد در زنان غیر چاق) داشتند. مخصوصا، نوزادان بیماران چاق به احتمال بیشتری دارای انسفالوپاتی هیپوکسی-ایسکمیک بودند.
مطابق با نتایج به دست آمده، در فقدان اختلالاتی از قبیل دیابت و افزایش فشار خون، چاقی مادر یک ریسک فاکتور مستقل برای عوارض جانبی نوزادان به حساب می آید.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/62382/عوارض-جانبی-در-نوزادان-زنان-چاق
بستن   چاپ