پیام سپاهان
ملی پوش اصفهانی شنای ایران در گفت وگو با ایسنا؛
سطح مسابقات و مدال‌آوران جاکارتا از تیم ملی بالاتر بود
يکشنبه 18 شهريور 1397 - 15:11:20
پیام سپاهان - بازیکن اصفهانی تیم ملی شنا با اشاره به سطح بالای مسابقات آسیایی جاکارتا گفت: در این دوره از مسابقات شناگران با آمادگی بسیار بالایی ظاهر شدند به گونه‌ای که می‌توان به جرات گفت سطح بسیاری از شناگران از تیم ملی ما بالاتر بود.
علیرضا یاوری در گفت وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا-منطقه اصفهان، اظهار کرد: با توجه به تمرینات خوب و منظمی که داشتم در این دوره از مسابقات شرکت کردم اما باید بگویم هنوزهم با شناگران آسیایی فاصله زیادی داریم. شناگران ازبکستان و قزاقستان خیلی خوب تمرین کرده بودند جدای از این کشورهای چین، ژاپن و سنگاپور با توجه به کیفیت خوبی که دارند و تمرینات و امکانات توانستند رتبه‌های برتر را از آن خود کنند به جرات می‌توانم، بگویم سطح مسابقات آسیایی جاکارتا از تیم ملی ما بالاتر بود و بنابراین نیازمندان هستیم که بیشتر تلاش و تمرین کنیم تا بتوانیم کم کم در مسیر رشد قرار بگیریم و فاصله‌ای که داریم را کاهش دهیم.
وی افزود: شناگران ایران فاصله با رقبای آسیایی خود دارند، رتبه‌هایی که به دست آوردیم همگی نشان گر همین مساله است. من با قرار گرفتن در رتبه 22 نتوانستم به فینال مسابقات راه پیدا کنم شاید در کشور در جمع بهترین‌ها باشیم اما نگاه و هدفمان باید کاهش این فاصله زیادی است که داریم وبرای رسیدن به آن باید سخت تمرین کنیم.
دارنده مدال برنز مسابقات 2017 ترکمنستان خاطر نشان کرد: یکی از نکات خوب و مثبتی که داشتیم در این دوره شناگران ایرانی توانستند رکوردهایی که در گذشته داشتند را بهبود دهند اما برای رسیدن به فینال باز هم کم است. سطح مسابقات آسیایی به مسابقات جهانی و المپیک بسیار نزدیک شده و می‌بینید نفراتی که در آسیا مقام می‌آورند در جهانی و المپیک نیز می‌توانند به فینال راه پیدا کنند.
یاوری با اشاره به این که شنا از جمله رشته‌هایی است که در آن مدال آوری زیاد است، گفت: اگر سرمایه گذاری بیشتری در این رشته شود ورزشکاران این رشته می‌توانند با توجه به تنوع ماده‌ای که در این رشته وجود دارد مدال‌های زیادی را برای کشور به نسبت دیگر رشته‌های انفرادی و تیمی کسب کرده و در رتبه بندی نهایی جایگاه کشور در مسابقات تأثیر مثبت داشته باشند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/62390/سطح-مسابقات-و-مدال‌آوران-جاکارتا-از-تیم-ملی-بالاتر-بود
بستن   چاپ