پیام سپاهان
آیین اختتامیه بیست و یکمین جشنواره تابستانی کیش برگزار شد
دوشنبه 19 شهريور 1397 - 18:06:31
پیام سپاهان - بیست و یکمین جشنواره تابستانی کیش در مراسمی با اهدای یک واحد مسکونی و 8 دستگاه خودرو به برندگان به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، آیین اختتامیه بیست و یکمین جشنواره تابستانی کیش با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، فرمانده ویژه انتظامی کیش، مسئولان محلی، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش ، فعالان اقتصادی وگردشگری و شهروندان جزیره کیش شامگاه یکشنبه 18 شهریور برگزار شد.
علیرضا قائدیان معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش دراین مراسم با اشاره به راهبردهای تعیین شده از سوی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در برنامه ریزی برای جشنواره تابستانی کیش گفت: بر اساس تاکید دکتر انصاری لاری با رویکرد کیش کالای برتر گردشگری ایران و ترویج سفرهای داخلی طرح هرگردشگر یک کارت هدیه ریالی با مشارکت بانک ها و فعالان اقتصادی اجرایی شد.
وی افزود: این طرح که با اطلاع رسانی گسترده درکشور به ویژه کلان شهرهای تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و تبریز آغاز شد مسافران دارای بلیت رفت و برگشت و اقامت در واحدهای رسمی اقامتی از این کارت ها بهره مند شدند و به طور میانگین روزانه دو میلیارد و750 میلیون ریال و در طول 70 روز جشنواره تابستانی در مجموع دویست میلیارد ریال در قالب این طرح به گردشگران کمک هزینه سفر اهدا شد.
قائدیان یکی از اقدامات ارزشمند انجام شده در جشنواره بیست و یکم را پرداخت بدهی های جشنواره های سالهای 95 و96 بر شمرد و گفت: اعتماد آفرینی در پرداخت تعهدات و اهدای جوایز برندگان یکی از موضوعات محوری در برنامه ریزی ها بود به گونه ای که با دستور دکتر انصاری لاری برای جبران بدعهدی های جشنواره های گذشته تمامی هدایا شامل 8 دستگاه خودرو و یک واحد مسکونی از پیش خریداری شد.
وی با بیان اینکه امسال از معدود سال های برگزاری جشنواره تابستانی بود که سازمان منطقه آزاد کیش هیچ بدهی بابت جوایز ندارد تصریح کرد: همچنین روزانه یکصد میلیون ریال کارت هدیه به خریداران بازارها و هرشب 5 بلیت رفت و برگشت هواپیما دربازه زمانی 8 تیر تا 15 شهریور به قید قرعه به گردشگران اهدا شد.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه عوامل متعددی از جمله شرایط اقتصادی، تغییر نرخ ارز و ارائه ارز مسافرتی تهدیدی برای سفرهای داخلی بود گفت: از نشانه های اثر گذاری این عوامل کاهش 20 تا 30 درصدی مسافر در برخی مناطق آزاد را شاهد بودیم و در شرایطی که میانگین سطح اشغال هتل های کشور به گفته رییس جامعه هتلداران کشور کاهش 25 درصدی در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل را در جزیره کیش با افزایش بین 8تا 10 درصد گردشگران و افزایش 4 ونیم درصدی سطح اشغال هتل ها شرایط مناسبی در مقایسه با مناطق دیگر داشتیم و این امر نشان می دهد طرح های اجرایی در جشنواره بیست ویکم در جذب گردشگر موفق بوده است.
به گفته قائدیان 34 کنسرت با استقبال خوب شهروندان و گردشگران در جشنواره بیست و یکم در کیش برگزار شد که یکی از پر بازدید ترین کنسرت های کیش و کشور حضور هنرمند مطرح ترکیه الیاس یالچینتاش بود که در طول روزهای برگزاری کنسرت این هنرمند 8 هزار مسافر به کیش سفر کردند. همچنین 18 برنامه متنوع خانوادگی وکودک محور، 70 برنامه بازیهای ساحلی و دریایی و جنگ های شادی در بازارها درجشنواره بیست ویکم برگزار شد.
وی در ادامه آذین بندی و نورپردازی زیبای خیابانهای کیش را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و افزود: اجرای منظم نور افشانی در کنار زیبا سازی چهره شهر با آذین بندی، شب های کیش را در طول ایام جشنواره زیباتر کرد.
معاو ن گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش افزایش غیر مترقبه نرخ ارز و اثرگذاری آن بربلیت های هواپیما را یکی از مشکلات موثر بر گردشگری در این جشنواه برشمرد و اظهار داشت: با تدبیر دکتر انصاری لاری وکاهش نرخ بلیت هواپیمایی کیش برای مسافران و ارائه تخفیف 20 درصدی به شهروندان تلاش شد با کاهش هزینه های سفر روند ورود مسافر به کیش تسهیل شود.
وی با اشاره به برگزاری دهمین نمایشگاه بازار سفر به عنوان بخش پایانی جشنواره تابستانی با مهیا کردن بستر و زمینه تبادل و تعامل بیشتر فعالان عرصه گردشگری و سفر گفت: در بیست ویکمین جشنواره تابستانی تلاش شد برای همه سنین و سلایق برنامه ریزی شود.
قائدیان در پایان از تمامی دست اندرکاران برگزاری بیست و یکیمن جشنواره تابستانی کیش تقدیر کرد.
رحمان سادات نجفی مشاور بازرگانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و رییس جامعه بازاریان و بازرگانان کیش هم در این مراسم با تقدیر از فعالان بخش خصوصی در برگزاری بیست و یکمین جشنواره تابستانی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و آمارهایی که خبر از شرایط نا مناسب گردشگری دردیگر مناطق آزاد می دهد درپی برنامه ریزی های دکتر انصاری لاری شاهد وضعیت بهتری در جزیره کیش بودیم.
وی هم گرایی و همدلی ایجاد شده بین بخش خصوصی و سازمان منطقه آزاد کیش را از نقاط قوت در اجرای برنامه ها به ویژه جشنواره ها برشمرد و افزود: فعالیت های خوب فرهنگی در کنار برنامه های جشنواره تابستانی و همکاری خوب بخش های غیر دولتی، ادارات و نهادها به ویژه نیروی انتظامی و حامیان بخش خصوصی و اقدامات خوب انجام شده در آذین بندی شهری که در چند سال اخیر شاهد نبودیم باعث شد در شرایط خوبی قرار گیریم هرچند که هنوز هم با شرایط مطلوب فاصله داریم.
مسیح الله صفا رییس جامعه هتلداران کیش هم در این مراسم با تقدیر از همه کسانی که در برگزاری جشنواره بیست و یکم نقش داشتند گفت: کیش هم به تبع وضعیت اقتصادی کشور با چالش هایی مواجه شد که بیشترین تاثیر آن برنرخ بلیت هواپیما بود.
وی تدبیر دکتر انصاری لاری در کاهش هزینه بلیت هواپیمای شرکت کیش را اقدامی ارزشمند برشمرد وگفت: افزایش تعداد پروازها و کاهش هزینه بلیت هواپیمایی کیش اقدام به جایی بود که اگر دیگر ایرلاین ها هم این اقدام را انجام می دادند شرایط مساعدی برای سفر جمع بیشتری از گردشگران فراهم می شد.
رییس جامعه هتلداران افزود: نورافشانی ها، اهدای جوایز، کارت های هدیه و برگزاری کنسرت هنرمندان مطرح به ویژه هنرمند ترکیه ای و شهرام ناظری وجه تمایز جشنواره امسال در مقایسه با سالهای قبل است .افزایش 4 ونیم درصدی ضریب اشغال هتل ها با توجه با افزایش 4 هتل به ظرفیت های هتلی کیش در جشنواره بیست و یکم آمار خوبی است. ازسویی امسال با تدابیر اتخاذ شده هزینه تمامی برنامه های جشنواره و هدایا پرداخت شده است که جای تقدیر از مسئولان سازمان، حامیان مالی و تمامی دست اندرکاران برگزاری جشنواره بیست و یکم را دارد.
گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از حامیان مالی جشنواره تابستانی کیش تقدیر شد.
همچنین در خاتمه این مراسم، آیین قرعه کشی و اهدای یک واحد مسکونی در برج های طلایی کیش و اهدای 8 دستگاه خودرو به برندگان بیست و یکمین جشنواره تابستانی کیش برگزار شد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/62544/آیین-اختتامیه-بیست-و-یکمین-جشنواره-تابستانی-کیش-برگزار-شد
بستن   چاپ