پیام سپاهان
2 شکارچی متخلف در کاشان دستگیر شدند
سه شنبه 20 شهريور 1397 - 00:36:45
پیام سپاهان - کاشان- رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان از شناسایی و دستگیری 2 نفر شکارچی متخلف در محدوده های حفاظت شده این شهرستان خبر داد.
به گزارش ایرنا، حسین خادمی شامگاه دوشنبه به خبرنگاران گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شکارچیان را نیمه شب در حال گشت زنی در منطقه حفاظت شده قمصر و برزک شناسایی کردند.
وی افزود: متخلفان که با استفاده از سلاح و موتورسیکلت در حال شکار غیر مجاز آهو بودند، پس از یک عملیات تعقیب و گریز در نهایت از سوی ماموران دستگیر شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان بیان کرد: افزون بر ادوات صید و شکار، لاشه یک راس آهو (به احتمال زیاد دارای بره) نیز از متخلفان کشف و به همراه یک دستگاه موتورسیکلت توقیف شد.
وی آهو را از جمله گونه های جانوری حمایت شده اعلام و اضافه کرد: تعقیب حیوانات وحشی با استفاده از وسیله ای مانند موتورسیکلت موجب تلفات شدید جمعیت حیات وحش و یکی از بی رحمانه ترین روش های شکار است.
به گفته خادمی، شمار اندکی از گونه آهو در زیستگاه های شهرستان کاشان وجود دارد که علت آن تخریب زیستگاه ها و شکار غیرمجاز می باشد.
شهرستان کاشان با مساحت هفت هزار و 800 کیلومترمربع دارای یک منطقه حفاظت شده با نام قمصر و برزک به وسعت 60 هزار هکتار است که 20 گونه پستاندار، 15 گونه خزنده، 50 گونه پرنده و یک گونه دوزیست را در خود جای داده است.
این شهرستان در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
6136/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/62552/2-شکارچی-متخلف-در-کاشان-دستگیر-شدند
بستن   چاپ