پیام سپاهان
200 کانون آلوده به سالک در اصفهان شناسايي شد
شنبه 3 تير 1396 - 1:24:59 PM
مهر

سپاهان نيوز- رضا فدايي اظهار داشت: استان اصفهان از مناطق سالک خيز کشور است و بالاترين ميزان شيوع سالک را  دارد.

وي با تاکيد بر اينکه اصفهان از استان‌هاي پرشيوع اين بيماري در کشور است، بيان داشت: در حال حاضر نزديک به دو هزار مورد سالک در سطح استان اصفهان شناخته شده است.

مدير گروه مبارزه با بيماري هاي واگير و غير واگيردار مرکز بهداشت استان اصفهان از وجود 200 کانون آلوده به سالک در سطح استان خبر داد و تصريح کرد: در شهر اصفهان به شکل انگشت شماري مبتلا به بيماري سالک داريم.

وي با اشاره به اينکه منطقه شمالي شهر اصفهان مثل زينبه به شکل انگشت شماري کانون آلوده به سالک و همچنين مبتلايان به اين بيماري وجود دارد، ادامه داد: شهرستان اردستان، برخوار، شاهين شهر، نطنز و مناطق روستايي از جمله کانون‌هاي آلوده به سالک است.

فدايي با بيان اينکه هر کجا شاهد تجمع نخاله‌هاي ساختماني به مدت يکماه تا بيشتر باشيم، شاهد موش‌ و پشه‌هاي انتقال دهنده بيماري سالک خواهيم بود، ادامه داد:  مناطق کويري داراي خاک نرم است و موش در خاک نرم لانه گذاري مي‌کند.

وي در اين خصوص که آيا خشکي زاينده رود و نرمي خاک کف رودخانه انتقال دهنده بيماري سالک خواهد بود، گفت: با خشکي زاينده رود و تعطيل شدن کشاورزي در برخي از مناطق احتمال هست که موش‌ها براي پيدا کردن غذا به سمت خانه‌هاي مسکوني بروند.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/6256/200-کانون-آلوده-به-سالک-در-اصفهان-شناسايي-شد
بستن   چاپ