پیام سپاهان
اصفهان پیشتاز مسابقات رصد ملی استارکاپ شد
چهارشنبه 21 شهریور 1397 - 10:59:50 AM
مهر

پیام سپاهان- مهدی اسحاقی اظهار داشت: مسابقات رصد ملی استارکاپ هر ساله توسط مرکز نجوم کشور برگزار می شود که امسال در کاروانسرای قصر بهرام نزدیکی روستای گرمسار برگزار شد.

وی ادامه داد: از مرکز نجوم ادیب استان اصفهان در شاخه گروهی رصد با تلسکوپ، مهیار عباسی رتبه اول و در بخش انفرادی سارا سرشوق رتبه دوم کشوری را به دست آوردند.

مدیر مرکز نجوم ادیب در ارتباط با نحوه برگزاری مسابقه گفت: در این مسابقات شرکت کنندگان با استفاده از تلسکوپ و دوربین دو چشم به مشاهده اجسام کم نور آسمانی می پردازند و از غروب شب تا طلوع روز بعد وقت دارند اجسام کم نور آسمانی را تشخیص دهند.

وی افزود:‌ عکاسان و رصد گران برجست ایران داوری این دوره از مسابات را بر عهده داشتند که مرکز نجوم اصفهان از دیدگاه داوران دارای دو رتبه برتر کشوری شد.

اسحاقی با بیان هدف از برگزاری این مسابقات گفت: این رقابت برای سنجش دانش نجومی و منجمان آماتوری هر ساله برگزار می شود.

وی با اشاره به برنامه های آینده مرکز نجوم ادیب اظهار داشت:‌ پنجشنبه 22 شهریور از ساعت 19 تا 22 شب در محل مرکز نجوم ادیب استان اصفهان واقع در خیابان سعادت آباد رصد ماه و سیارات برای عموم در نظر گرفته شده که علاقه مندان می توانند با حضور در این مرکز سوالات خود در ارتباط با نجوم را از کارشناسان حاظر در محل بپرسند. 

http://www.sepahannews.ir/fa/News/62630/اصفهان-پیشتاز-مسابقات-رصد-ملی-استارکاپ-شد
بستن   چاپ